مجتبی یزدانی در جریان بازدید از مراحل اقدامات صورت گرفته شهرداری برای برگزاری بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) گفت: برای این مراسم کمیته ارزیابی و کنترل عملکرد، کمیته ساماندهی و رفع سدمعبر، خدمات و پشتیبانی، پذیرایی و اسکان زائران، فناوری و مخابرات، ایمنی، حمل و نقل ترافیک، نگهداری و پاکسازی، درمان و کمیته راهنمایی زائران تشکیل شده است. 

معاون شهردار تهران از برپایی ایستگاه‌های پذیرایی در پنج پهنه توسط مناطق 3، 6، 12، 18 و 21 خبر داد و گفت: توزیع 60 هزار بسته پذیرایی برای زائرانی که از اطراف تهران می‌آیند درنظر گرفته شده است و همچنین 200 هزار بسته پذیرایی توسط ستاد ارتحال آماده و در اختیار زائران شهرستان‌ها قرار می‌گیرد. 

وی از برپایی چادرهای اسکان زائران با ظرفیت 130 هزار نفر جهت صرف افطار خبر داد و گفت: همچنین در برخی پهنه‌ها برای افرادی که از خارج از کشور آمده‌اند و میهمانان خارجی، چادرهایی به صورت وی‌آی‌پی درنظر گرفته شده است. 

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به انجام رفت و روب و نظافت پهنه‌ها به صورت مستمر و روزانه گفت: روزانه توسط 568 نفر نیروی کارگری معادل 4 هزار و 544 نفر ساعت کار در پهنه‌ها انجام می‌شود. 

وی همچنین با اشاره به زیباسازی، رنگ‌آمیزی المان‌های شهری و نصب 45 پایه پرچم در نقطه‌های مختلف جهت راهنمای زائرین با پرچم‌های فسفری و چراغ‌های ال‌ای‌دی گفت: لکه‌گیری آسفالت (860 تن) و مرمت جداول انجام شده است. 

یزدانی ادامه داد: استقرار 25 دستگاه تانکر آب جهت تأمین آب سرویس‌های بهداشتی، استفاده از دوربین‌های مرکز کنترل ترافیک جهت پوشش تردد خودرو در اطراف حرم، تأمین 150 دستگاه تاکسی ون، استقرار اتوبوس در 25 مسیر اولیه با ظرفیت جابجایی 3 هزار نفر، تأمین اتوبوس جهت بازگشت زائران از حرم به ایستگاه راه‌آهن تهران، تأمین اتوبوس جهت معلولین، تقویت خطوط متروی منتهی به حرم مطهر و تقویت ایستگاه آتش‌نشانی مستقر در صحن از جمله اقدامات صورت‌گرفته شهرداری برای برگزاری مراسم سالگرد ارتحال است. 

وی همچنین از اعزام و استقرار اکیپ‌های آتش‌نشانی خبر داد و گفت: 250 دستگاه خودرو و 570 پرسنل اجرایی ایمنی حرم را برعهده دارند. 

به گفته یزدانی، اقدامات فرهنگی در سه محور فضای عمومی شهر تهران، حرم امام خمینی(ره)، جماران و شهر ری صورت می‌گیرد. 

وی با اشاره به اینکه تبلیغات محیطی برای سالگرد ارتحال از 11 خرداد آغاز می‌شود، گفت:َ هویت‌بخشی سیمای بصری شهر با استفاده از ظرفیت تبلیغی موجود از جمله پورتابل‌ها، بیلبوردها، عرشه‌های پل انجام می‌شود. 

معاون شهرداری تهران از برپایی سه پردیس فرهنگی قرآنی در سه پهنه حرم خبر داد. 

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در جماران و شهر ری گفت: منطقه یک و 20 نسبت به طراحی و برپایی ایستگاه جماران و شهرری ویژه مسیرهای منتهی به حسینیه جماران و حرم برنامه‌هایی اجرا می‌کنند. برپایی پردیس برنامه قرآنی جماران از 12 تا 15 خرداد با توجه به اهمیت و نقش تاریخی محله جماران و پردیس فرهنگی ـ قرآنی شهر ری از 13 تا 15 خرداد برگزار می‌شود. 

وی همچنین از برپایی بیمارستان‌های صحرایی شامل اورژانس، داخلی، جراحی سرپایی، فوریت‌های قلبی، دندانپزشکی، داروخانه و بهداشت خبر داد و گفت: تأمین تخت بستری و تجهیزات پزشکی کامل به میزان لازم صورت گرفته و همچنین آمبولانس مستقر خواهد شد. 

یزدانی همچنین از اعزام 5 دستگاه جرثقیل خودرو جهت انتقال خودروهای بساط گستر در محدوده پارکینگ‌ها و محورهای موصلاتی به حرم مطهر و نگهداری تا پایان مراسم با همراهی گروه‌های اجرایی کمیته خبر داد و گفت: استقرار نیروهای شهربان به تعداد 234 نفر و 50 دستگاه خودرو و 42 دستگاه موتورسیکلت در پهنه‌ها تعیین شده است.