سردار حسین ساجدی نیا رئیس پلیس پایتخت در تشریح این خبر، اظهار داشت: هر ساله همزمان با فرا رسیدن ماه پر خیر و برکت رمضان، پلیس پایتخت خدمات و تسهیلات ویژه‌ای برای خدمت مضاعف به روزه داران در نظر می‌گیرد که می‌توان به کاهش سـاعت طرح زوج و فرد، فعالیت شبانه سینماها، تغییر ساعت فعالیت تعدادی از صنوف و... اشاره کرد.

وی از کاهش ساعت پایان طرح زوج و فرد از ساعت 19 به 17 در این ایام خبر داد و گفت: با توجه به حجم زیاد مراجعات، مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برای ساماندهی ترددها و ارتقای نظم ترافیکی در معابر مستقر شده و هدایت ترافیکی را انجام می‌دهند.

رئیس پلیس پایتخت درباره زمان فعالیت سینماها تا سحر، خاطر نشان کرد: لازم است سینماداران ضمن هماهنگی با اداره اماکن تهران بزرگ همچون سال‌های گذشته، مجوز فعالیت تا سحر را دریافت کنند و البته این موضوع در لیالی قدر اجرا نمی شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، یکی دیگر از تسهیلات در نظر گرفته شده را افزایش ساعات صدور مجوز فعالیت برای صنف اغذیه فروشی‌ها و رستوران‌ها اعلام کرد و گفت: مراکز تهیه و توزیع غذا، فست‌فودها، آب میوه فروشی‌ها، کافی شاپ‌ها، قهوه خانه ها و ... می‌توانند از نیم ساعت قبل از افطار تا نیم ساعت مانده به سحر به فعالیت خود ادامه دهند؛ امیدواریم با حضور پر رنگ پلیس در کنار روزه داران و تسهیلات اعلامی، رضایتمندی مهمانان ضیافت الهی حاصل شود.

سردار ساجدی نیا در خاتمه گفت: انتظار می‌رود با توجه به معنویت این ایام، عموم شهروندان نسبت به رعایت هنجارها و حقوق شهروندان روزه دار اهتمام ویژه‌ای داشته باشند؛ ضمن اینکه همانند سال‌های گذشته مأموران انتظامی تهران بزرگ ضمن گشت زنی های مستمر در راستای وظایف و ماموریت‌های محوله، با هرگونه روزه خواری در انظار عمومی و همچنین واحدهای صنفی متخلف طبق قانون برخورد می‌کنند.