کارشناسان دانشگاه یونگ با مطالعه بر روی گروهی از نومادران که زمان زیادی را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کردند دریافتند بیشتر آن‌ها دچار استرس، افسردگی، ناامیدی و نیز عدم توجه کافی به وضعیت سلامت خود، فرزندان و همسران خود شده‌اند.

یکی از کارهایی که نومادران این روز‌ها بلافاصله پس از تولد فرزندان خود انجام می‌دهند به اشتراک گذاشتن عکس آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های مجازی است.

آن‌ها پس از به اشتراک گذاری عکس فرزندان خود انتظار دارند که دوستان، اقوام و آشنایان درباره عکس فرزند آن‌ها اظهار نظر کنند و به مادر پیام‌های دوستانه و تبریک بفرستند.

نومادران معمولاً زمان زیادی را صرف گرفتن بهترین عکس از فرزندان خود می‌کنند و اگر واکنش دوستان و اطرافیان در خصوص این عکس خوب نباشد دچار افسردگی و اندوه می‌شوند.

خانم‌هایی که به تازگی مادر شده‌اند همچنین عکس و سایر وسایل نوزاد خود را با نوزاد سایر دوستان و آشنایان خود که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است مقایسه می‌کنند و این می‌تواند باعث ناراحتی و افسردگی شدید آن‌ها شود.

کارشناسان اعتقاد دارند به اشتراک گذاری عکس فرزند در رسانه‌های اجتماعی، مقایسه و یا بحث در این خصوص می‌تواند باعث افسردگی پس از زایمان در نو مادران شود.

افسردگی پس از زایمان یک عارضه شایع بین بانوان است و می‌تواند باعث بی اشتهایی، افزایش وزن، عدم تمایل به نگهداری از فرزند و حتی در موارد حاد تمایل به خودکشی شود.

کارشناسان به بانوان توصیه می‌کنند از به اشتراک گذاشتن بیش از حد عکس نوزادان و فرزندان خود در شبکه‌های اجتماعی خودداری کرده و در عوض زمان فراغت خود را صرف ورزش، استراحت و انجام فعالیت‌های مفید برای سلامت کنند.

در عین حال اگر بانوان تمایل دارند که عکس فرزندان خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند می‌توانند با برگزاری مهمانی و جشن این کار را انجام دهند.