حسین دزفولی - مدیر روابط عمومی انتقال خون استان تهران اظهار داشت: از شنبه؛ ششم خرداد 1396 اهدای خون در  مرکز وصال شیرازی در سه نوبت کاری از 8 صبح تا 12 شب انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ساعت کاری سایر مراکز در ماه رمضان تغییری نکرده است، اظهار کرد: ساعت پذیرش داوطلبان اهدای خون در 9 مرکز پیروزی، صادقیه، آزادی، افسریه، مترو امام خمینی، مترو شهرری، ورامین،شهریار و رباط کریم شنبه تا پنج‌شنبه از 8 صبح تا 3 عصر است.

وی افزود: همچنین سه مرکز تجریش،خراسان و شهرقدس روزهای زوج و مرکز چیذر روزهای فرد طبق برنامه قبلی از 8 صبح تا 3 عصر فعال هستند.

دزفولی تاکید کرد: تمهیدات لازم در استان تهران برای ورود به ماه رمضان با ذخایر مناسب خون پیش بینی شده اما مردم باید بدانند که عمر فرآورده مهمی به نام پلاکت که از خون‌های اهدایی تهیه می‌شود، تنها سه روز است و امکان ذخیره‌سازی برای این فرآورده وجود ندارد.

وی افزود: سالهاست که اهدای خون در شب‌های قدر در بین مردم به فرهنگ تبدیل شده اما خواهش ما این است که اهدای خون را فقط به شب‌های قدر موکول نکنند تا برای تامین پلاکت هم دچار مشکل نشویم.

مدیر روابط عمومی انتقال خون تهران در پایان خاطرنشان کرد: طبق استفتائات و فتوای مراجع عظام، اهدای خون روزه را باطل نمی‌کند و روزه داران می‌توانند با میل کردن سحری مناسب و نوشبدن مایعات کافی در ساعات اولیه صبح برای اهدای خون مراجعه کنند.