علی کریمی اصل، با بیان اینکه اجرای طرح معافیت سربازی از سال 82 در کمیته امداد استان تهران اجرایی شده است، گفت: براساس این طرح فرزندان خانواده های زنان سرپرست خانوار مورد حمایت که یکی از فرزندان ذکور سالم بالای 18سال باشند از خدمت وظیفه عمومی ( سربازی) معاف می شوند که در همین جهت 184 مددجوی تحت حمایت این نهاد برای دریافت تسهیلات خدمات سربازی در سال 95 بهره مند شدند. همچنین از ابتدای سال جاری نیز 33 نفر جهت بهره مندی از تسهیلات خدمات سربازی به سازمان نظام وظیفه معرفی شده اند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته شهرستانهای ری،ملارد، ورامین و رباط کریم بیشترین متقاضی دریافت تسهیلات معافیت سربازی را داشتند، تصریح کرد: هدف کمیته امداد برای ارائه تسهیلات خدمت سربازی این است که خانواده های تحت حمایت به چرخه فقر وارد نشوند و فرزند ذکور زنان سرپرست خانوار نیز با معافیت سربازی امکان کار و اشتغال و تامین نیازهای خانواده خود را داشته باشد.

کریمی اصل با بیان اینکه توانمند سازی خانواده های تحت حمایت یکی از اولویت های کاری کمیته امداد است، افزود: معافیت از خدمت سربازی در جهت توانمندسازی خانواده های تحت حمایت انجام می شود تا زمینه کمک به امرار و معاش خانوادهای نیازمند فراهم شود، معاف شدن فرزند ذکور خانواده و دریافت تسهیلات اشتغال یکی از معیارهای خروج مددجویان از چرخه حمایتی کمیته امداد است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران مهمترین اهداف ارائه تسهیلات معافیت سربازی را ایجاد نقش اجتماعی و فراهم کردن فرصت اشتغال، زمینه سازی برای افزایش نرخ ازدواج ، کمک به تولید ناخالص ملی کشوربرای ورود فرد به بازار کار، کاهش نرخ بیکاری کشور، کاهش آسیب های اجتماعی و نشان دادن نگاه نظام اسلامی به خانواده های نیازمند عنوان کرد.