حبیب الله مسعوی فرید با اشاره به ادامه برنامه های سازمان بهزیستی کشور در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: 

در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور، برنامه مدونی ترسیم شده است که بخشی از آن‌ها در ۳ ما آینده عملیاتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص توجه دستگاه‌ها به آسیب‌های اجتماعی و همچنین اجرای برنامه ها، بهزیستی نیز اقدامات خود را به صورت ویژه آغاز کرده است. 

مسعودی فرید با اشاره به برنامه‌های سازمان بهزیستی کشور برای کاهش آمار طلاق در سراسر ایران خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که سازمان بهزیستی کشور به صورت خاص بر روی آن تاکید کرده است، کاهش آمار طلاق در کشور است که در این زمینه برنامه‌های پیش بینی شده و این برنامه‌ها اکنون در حال اجرا است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با ارائه آماری از استان هایی که بیشترین آمار طلاق را دارند اظهارکرد: در حال حاضر استان تهران، البرز، گیلان، فارس، مازندران، خراسان رضوی، قم و مرکزی بیشترین آمار طلاق را دارند و صدر نشین این حوزه هستند.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه الکترونیکی مداخله در کاهش طلاق بیان کرد: این سامانه اکنون طراحی شده است و مقرر شده تا پایان خرداد ماه در استان هایی که بیشترین آمار طلاق را داشته اند، راه اندازی شود.

فرید بیان کرد: در طراحی این سامانه کارشناسان در بخش‌های مختلف اجتماعی و قضایی همکاری داشته اند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در خصوص برنامه ریزی‌های صورت گرفته به منظور راه اندازی سامانه کاهش طلاق در برخی از استان‌های کشور اذعان کرد: مقرر شده سامانه کاهش طلاق در ۱۰ استان کشور راه اندازی شده و مقدمات این کار اکنون فراهم است.