امین حسین نقشینه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده بود، امروز به فعالیت خود در شمال شرق و برخی مناطق شرقی کشور ادامه می‌دهد که بخشهایی از این مناطق با رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی همراه خواهد شد.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی که در روزهای گذشته از شمال غرب وارد کشورمان شده اواخر وقت امروز از شمال شرق کشور خارج خواهد شد.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی کشور، از امروز بعد از ظهر و طی روز سه شنبه به سبب وزش بادهای جنوبی بر روی دریای عمان در ارتفاعات کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رشد ابر و رگبار و رعد و برق پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه همچنین از ورود موج بارشی جدید در روز چهارشنبه خبر داد و گفت: این موج بارشی جدید ابتدا شمال غرب کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث بروز رگبار، رعد و برق و بارش باران در بخشهایی از شمال غرب و دامنه‌های البرز خواهد شد.

وی همچنین به وضعیت خلیج فارس و دریای عمان اشاره کرد و گفت:‌ دوشنبه و سه‌شنبه به سبب وزش باد شدید خلیج فارس و به‌ تدریج دریای عمان مواج خواهد بود به‌ طوری که در برخی ساعات ارتفاع موج به دو تا سه متر نیز خواهد رسید.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: از بعدازظهر سه‌شنبه نیز شرایط برای شکل گیری توده گرد و غبار بر روی کشور عراق فراهم است که انتظار می‌رود در چهارشنبه بخشهایی از جنوب غرب، غرب و با غلظت کمتر شمال غرب کشور با گردو غبار و کاهش دید افقی مواجه شوند.

نقشینه، همدان با چهار درجه بالای صفر را خنک‌ترین و زاهدان با 38 درجه بالای صفر را گرم‌ترین نقاط کشور دانست و اظهارکرد: دمای هوای تهران نیز امروز به 29 درجه بالای صفر رسید.

وی توضیح داد: تهران در دو روز آتی با افزایش دما مواجه خواهد شد اما در عصر چهارشنبه شاهد رشد ابر، رگبار باران و وزش باد شدید موقتی همراه گرد و خاک خواهیم بود.