سید جواد علوی درباره حالات روحی انسان اظهار کرد: از دیدگاه طب سنتی اعراض نفسانی یا حالات روحی و روانی در سلامت افراد بسیار موثر است.

انتخاب رنگ‌های مناسب به بهبود حالات روحی و روانی کمک می‌کند

وی افزود: رنگها هم طبع دارند و بر شرایط مزاجی انسان تأثیرگذارند لذا به عنوان مثال افرادیکه احساس بی‌قراری، اضطراب یا پرخاشگری دارند، بهتر است بیشتر از رنگهای ملایم مثل آبی، سبز کم رنگ، بنفش ملایم یا صورتی کم رنگ و افرادی که احساس کسالت، خستگی و افسردگی دارند از رنگهای پر‌انرژی مثل زرد براق، نارنجی، قرمز و طلایی در محیط پیرامون خود استفاده کنند.

افراد برای بهبود حالات روحی و روانی طلوع آفتاب را دریابند 

این کارشناس طب سنتی متذکر شد: علاوه بر تأثیر نور بر تنظیم ترشح هورمونهای مختلف بر بدن، زاویه خاص تابش آفتاب در زمان طلوع و شرایط جوی حاکم در این زمان نیز تأثیرات خاصی بر روی فعالیت ذهنی و سلامت مغز دارد.

افراد عطرهای مناسب انتخاب کنند

علوی عنوان کرد: حس بویایی در بین سایر حواس به نوعی نزدیک‌ترین ارتباط را با مغز و سیستم عصبی انسان دارد لذا در مکاتب کهن طبی بسیاری از داروها از طریق بینی به طور مستقیم وارد مغز شده و اثرات سریع و قوی برروز می‌دادند، در نتیجه باید در انتخاب نوع عطر بسیار دقت کرده و حتی‌الامکان از عطرهای طبیعی استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال بوئیدن سیب تازه و شیرین خوشبو تقریباً برای تمام افراد به ویژه اشخاصی که به افسردگی، استرس و وسواس ذهنی مبتلا هستند, بسیار مفید خواهد بود، در میان سایر عطرها، بوی نرگس، اسطوخودوس، مریم، یاس و میخک طبی و در موارد خاص عنبر و مشک برای افسردگان و بوهایی مثل گلاب، خیار تازه، بنفشه، نیلوفر و در موارد خاص کافور و صندل برای افراد تندخو و پرخاشگر با سوءمزاج گرم مناسب خواهد بود.