ساعت 15:30 دوازدهم بهمن ماه گذشته وقوع یک فقره سرقت مسلحانه در فلکه دوم دولت آباد به کلانتری 167 اعلام شد. با حضور مأمورین در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که سه سارق مسلح ، پس از شلیک گلوله و مجروح کردن صاحب مغازه طلافروشی از ناحیه پای راست ، اقدام به سرقت بیش از 5 کیلو طلا و جواهرات کرده و از محل متواری شدند. 

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت مسلحانه" و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهرری ، پرونده در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 

کارآگاهان با حضور در بیمارستان شهدای هفتم تیر به تحقیق از صاحب مغازه ی طلافروشی پرداختند.مالباخته در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:ساعت 15:15 داخل مغازه بودم که ناگهان دو نفر با صورت پوشیده داخل مغازه شدند و در ادامه نفر سوم نیز به آنها اضافه شد. نفر سوم ، اسلحه اش را به سمت من گرفت و مرا تهدید کرد.در همین زمان ، نفر اول اسلحه اش را به سمت من گرفت ؛ می خواستم  اسلحه ی یکی از آنها را بگیرم که به من شلیک کردند و گلوله به پای راستم خورد. آنها با ضربات لگد مرا به زمین انداختند و در حالیکه یک نفرشان بالای سر من ایستاده بود ، دو نفر دیگر شروع به جمع کردن طلاهای داخل مغازه کردند.طلاها را داخل یک گونی ریخته و از مغازه خارج شدند.

جزئیات عملیات دستگیری سارقان مسلح طلافروشی های جنوب تهران+ عکس  سرقت و عملیات دستگیری

 طبق اظهارات اهالی و کسبه محل ، سارقین با دو  موتورسیکلت  طرح هوندا 125 از محل متواری شدند. 

در شرایطی که تحقیقات پلیسی برای کشف پرونده سرقت مسلحانه طلافروشی منطقه ی دولت آباد در دستور کار کارآگاهان اداره یکم قرار داشت ، سرقت مسلحانه مشابهی اینبار در منطقه باقرشهر به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد. 

بنا بر اظهارات صاحب طلافروشی واقع در منطقه باقرشهر خیابان مصطفی خمینی ، سارقان مسلح اقدام به سرقت دو کیلوگرم طلا و جواهرات از مغازه اش کرده و از محل متواری شده بودند. 

صاحب طلافروشی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:ساعت 13:30 مشغول نشان دادن سرویس طلا به سه خانم بودم که سه مرد با صورت پوشیده وارد طلا فروشی شدند.دو نفرشان اسلحه در دست داشتند و نفر سوم نیز یک چوب دستی ( چماق ) در اختیار داشت ؛ سارقین پس از ورود به طلافروشی اقدام به پاشیدن افشانه به سمت من و آن سه خانم کرده و مرا مجبور کردند تا روی زمین بخوابم ؛ آنها پس از سرقت دو کیلوگرم طلا و جواهرات از طلافروشی خارج شدند. 

کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی با مراجعه به محل سرقت مسلحانه در منطقه باقرشهر و در حالیکه این محل فاقد هرگونه سیستم هشداری و یا دوربین های مداربسته بود، به تحقیقات میدانی از اهالی و کسبه محل پرداختند. 

در تحقیقات میدانی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که سارقان پس از سرقت از طلافروشی ، با یک دستگاه خودرو سواری پژو پرشیا سفید رنگ از محل متواری شدند که در حین فرار ، در حالیکه پلاک خودروشان قابل قرائت نبوده با یک دستگاه خودرو وانت عبوری تصادف کرده و طی آن یکی از پلاک های خودرو کنده شده و در محدوده سرقت به جای مانده است. 

با بدست آمدن شماره پلاک خودرو پرشیا متعلق به سارقان ، کارآگاهان بلافاصله اقدام به شناسایی صاحب خودرو بنام محسن 32 ساله کردند. با مراجعه به محل سکونت محسن در منطقه قوچ حصار ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که وی از زمان وقوع اولین سرقت مسلحانه دیگر به محل سکونتش اعضای خانواده اش مراجعه نداشته و در حال حاضر بلامکان است. 

اقدامات پلیسی برای شناسایی دیگر اعضای گروه سارقین مسلح در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت تا نهایتا چهار عضو دیگر گروه  مهدی26 ساله، عباس 33 ساله، ساسان 34 ساله و کامران 26  شناسایی شدند. 

با شناسایی چهار عضو دیگر گروه سارقان مسلح ، کارآگاهان اداره یکم با انجام تحقیقات از محل سکونت آنها در مناطق کهریزک و فدائیان اسلام ، اطمینان پیدا کردند که آنها نیز همانند سرکرده گروهشان مراجعتی به محل های سکونت خود نداشته و به احتمال بسیار زیادی هر پنج عضو این گروه سارقین مسلح با یکدیگر هستند. 

سرانجام روز گذشته  و با انجام اقدامات پیچیده پلیسی ، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی اقدام به شناسایی محل تردد این گروه از سارقان مسلح تحت تعقیب در محدوده دولت آباد کرده و بلافاصله تیم های عملیاتی این اداره به این منطقه  اعزام و به صورت نامحسوس این محل را تحت کنترل قرار دادند. در ساعت 14 کارآگاهان اداره یکم با شناسایی خودرو سواری متعلق به سارقان مسلح ، اقدام به اجرای عملیات دستگیری کردند. 

جزئیات عملیات دستگیری سارقان مسلح طلافروشی های جنوب تهران+ عکس  سرقت و عملیات دستگیری

سارقین با وجود توقف خودرو و در شرایطی که کارآگاهان با شلیک چندین تیر هوایی به آنها دستور ایست داده بودند، تلاش کردند تا همچنان به صورت پیاده از محل متواری شوند که نهایتا با توجه به مسلح بودن سارقان و احتمال بکارگیری سلاح از سوی آنها ، کارآگاهان اداره یکم آگاهی با رعایت قانون بکارگیری سلاح سه نفر از آنها را مورد هدف گلوله قرار داده و نهایتا هر پنج عضو گروه سارقان مسلح طلافروشی را دستگیر کردند. 

جزئیات عملیات دستگیری سارقان مسلح طلافروشی های جنوب تهران+ عکس  سرقت و عملیات دستگیری

در بازرسی از متهمان و خودرو آنها ، علاوه بر کشف یک قبضه اسلحه کمری مورد استفاده در سرقت های مسلحانه ، یک قبضه اسلحه جنگی از نوع کلاش نیز کشف شد که بنا بر اعترافات اولیه ، متهمان قصد داشتند تا در سرقت های بعدی از این اسلحه استفاده کنند. 

براساس اعترافات بدست آمده از متهمان ، آنها قصد داشتند تا با شناسایی یک طلافروشی در محدوده دولت آباد ، سرقت جدیدی را انجام دهند که اینبار قبل از سرقت توسط کارآگاهان دستگیر شدند. 

جزئیات عملیات دستگیری سارقان مسلح طلافروشی های جنوب تهران+ عکس  سرقت و عملیات دستگیری

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در خصوص برخی از اخبار منتشره مبنی بر وقوع سرقت مسلحانه در منطقه دولت آباد و زخمی شدن شش نفر از جمله یک شهروند در طی این سرقت عنوان داشت: هیچگونه سرقت مسلحانه ای در هیچ نقطه ای از تهران به ویژه در منطقه دولت آباد نداشته ایم و قویا هرگونه خبر مربوط به مجروح شدن یکی از  شهروندان در زمان وقوع سرقت مسلحانه نیز تکذیب می شود. 

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در پایان این خبر گفت: سه عضو گروه سارقان مسلح که از ناحیه پا مورد هدف گلوله کارآگاهان قرار گرفتند،برای انجام اقدامات درمانی به بیمارستان منتقل و دو متهم دیگر پرونده نیز به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل و تحقیقات از آنها در دستور کار کارآگاهان این اداره قرار گرفته است.