حسین طلایی زواره معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش در مورد نحوه ثبت نام و توزیع کتب درسی دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید گفت: از سال 94 کار ثبت نام و توزیع الکترونیکی کتب درسی را در مقطع ابتدایی تهران و پیش دانشگاهی برای اولین بار آغاز شد. سال گذشته نیز کار ثبت نام خرید کتاب های درسی به صورت الکترونیک در مدارس ابتدایی و پیش دانشگاهی کشور اجرا شد.

وی ادامه داد: امسال علاوه بر مقاطع قبلی، کتاب کلاس دهم و یازدهم فنی و حرفه ای و معارف هم از امسال به صورت الکترونیکی ثبت نام می شود. 

به گفته معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش ثبت نام کتب درسی دوره ابتدایی از کلاس دوم تا شمم ابتدایی،پیش دانشگاهی و هشتم و نهم استعداد درخشان از 16 فروردین آغاز و تا 15 خرداد ادامه دارد. 

به گفته زواره ثبت نام کتب درسی اول ابتدایی و پایه هفتم شاخه فنی و معارف  از 15 تیرماه آغاز خواهد شد. 

وی از ثبت درخواست کتب های تک جلدی از نیمه دوم شهریورماه خبر داد و افزود: افرادی که خواستار یک جلد یا چند کتاب هستند، می توانند از نیمه دوم شهریور با مراجعه به سامانه درخواست خود را ثبت کنند. 

معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش در مورد نرخ کتب درسی گفت: کتاب های سال اول ابتدایی 14.300 تومان،پایه دوم 15.400 تومان،پایه سوم 19.900 تومان،چهارم 20 هزار و 100 تومان،پنجم ابتدایی 20.700تومان و ششم ابتدایی 24 هزار و 300 تومان است. 

زواره افزود: کتاب گروه تجربی در پایه پیش دانشگاهی 24.700 تومان،ریاضی 24.500 تومان، انسانی 24.900 تومان و هنر 45 هزار و 100 تومان است. 

وی در پایان از دانش آموزان خواست هرکدام به صورت انفرادی نسبت به ثبت درخواست کتاب اقدام کنند و تنها در مناطقی که دسترسی به اینترنت سخت است، ثبت نام گروهی انجام شود.