سید جلال ملکی با اعلام خبر دو تصادف در اتوبان تهران ـ قم و بزرگراه امام علی (ع) درباره جزئیات این حوادث اظهار کرد: در حادثه نخست، ساعت ۵:۲۲ صبح امروز برخورد دو دستگاه خودرو در مسیر جنوب به شمال اتوبان تهران ـ قم، دو کیلومتر قبل از عوارضی به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان دو ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده شد یک دستگاه  اتوبوس ولوو که از اصفهان به سمت تهران در حرکت بود، با یک دستگاه پراید برخورد و بر اثر این حادثه خودروی پراید از سطح بزرگراه به سطح پایانی سقوط کرده بود همچنین خودروی پراید بر روی سقف واژگون شده و هر دو سرنشین آن (دو مرد جوان) داخل خودرو محبوس شده بودند.

وی تصریح کرد: آتش‌نشانان به سرعت با آغاز عملیات و ایمن‌سازیهای لازم قسمتهایی از پراید را با استفاده از تجهیزات هیدرولیکی برش داده و موفق به خارج کردن دو سرنشین محبوس شده شدند؛ در این حادثه راننده پراید (پسر هجده ساله) شدیداً از ناحیه پا مصدوم شد و سرنشین دیگر (مرد سی ساله)  جان خود را از دست داد همچنین عملیات در ساعت ۶:۳۰ پایان یافت.

ملکی درباره جزئیات حادثه دوم نیز گفت: ساعت ۵:۳۸ صبح امروز برخورد دو دستگاه خودروی سنگین در مسیر شمال به جنوب اتوبان امام علی (ع)، بعد از سبلان به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان یک ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده شد دو دستگاه خودروی تریلر با یکدیگر برخورد کرده‌اند؛ شواهد نشان می‌داد یکی از تریلرها به دلایل نامشخصی پس از انحراف از مسیر اصلی با گاردیل بی. آر. تی برخورد کرده،  قسمت کشنده تریلر داخل خط بی. آر. تی و قسمت عقب آن به صورت عرضی بخش زیادی از مسیر بزگرراه را مسدود کرده بود، پس از این حادثه نیز تریلر دوم با قسمت عقب تریلر متوقف شده برخورد کرده بود.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران تصریح کرد: این حادثه باعث ایجاد ترافیک سنگین در محل حادثه شده بود که آتش‌نشانان با استفاده از سه دستگاه جرثقیل سنگین عملیات را آغاز کردند، تریلر نخست را به حالت عادی برگرداندند، ‌ کشنده تریلر دوم که چار مشکل شده بود را تعویض و هر دو خودرو را از محل انتقال دادند.

وی با بیان اینکه حادثه دوم مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشت، خاطرنشان کرد: عملیات دوم در ساعت ۶:۲۹ به پایان رسید و محل برای بررسی به عوامل پلیس راهور تحویل داده شد.