محمدرضا جعفری مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه خیرین در جشنواره‌های مختلف به جامعه معرفی می‌شوند، اظهار داشت: خیرین باید به جامعه معرفی شوند تا الگویی برای دیگران باشند.

وی افزود: تمام خیرین مدرسه ساز الزاماً افراد ثروتمند نیستند و با توجه به علاقه‌مندی خودشان در این راه گام بر می‌دارند.

جعفری با اشاره به روایت یکی از خیرین در استان خراسان رضوی گفت: یک چوپان در استان خراسان رضوی وجود دارد که فرزندان او دچار بیماری تالاسمی هستند و به شدت نیازمند است، اما این چوپان در یک تصادف یکی از فرزندانش را از دست داد و با پولی که بعدا دریافت کرد، در راه مدرسه سازی گام برداشت و این در شرایطی است که می‌توانست از آن مبلغ برای درمان و زندگی بهتر استفاده کند.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور به فرد دیگری که با یک از خودگذشتگی در راه مدرسه‌سازی وارد شده است اشاره و خاطرنشان کرد: پیرزنی در خراسان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) است و خانه محقری داشت؛ وی در حادثه‌ای فرزند خود را از دست می‌دهد و بابت پولی که به واسطه فرزند از دست داده شده دریافت می‌کند، مدرسه می‌سازد.

وی افزود: البته هستند دانش‌آموزانی که با پول‌های قلک خود و یا فرهنگیانی که در این راستا در امر مدرسه سازی گام بر می‌دارند.