سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای به عبور متناوب امواج تراز میانی جو از روی کشور اشاره کرد و شرایط جوی کشور را به شرح ذیل پیش‌بینی کرد:

یکشنبه 10 اردیبهشت سال 96: دربعضی ساعات رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد در برخی نقاط استانهای اصفهان، کرمان، چهارمحال بختیاری، غرب یزد، شمال فارس، شمال کهگیلویه و بویر احمد، ارتفاعات البرز مرکزی در شمال سمنان، شرق مازندران و جنوب غرب گلستان.

 

دوشنبه 11 اردیبهشت سال 96: دربعضی ساعات رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد در برخی نقاط استانهای کرمان، سیستان و بلوچستان، اصفهان، نیمه غربی یزد، چهارمحال بختیاری، شمال و شرق فارس ، ارتفاعات البرز مرکزی در شمال سمنان، مازندران و جنوب غرب گلستان.

 

سه‌شنبه 12 اردیبهشت سال 96: رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد بارش تگرگ در استانهای اردبیل، آذربایجانهای شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، زنجان، ایلام، مرکزی، برخی نقاط کرمان، سیستان و بلوچستان، غرب یزد، ارتفاعات البرز مرکزی در شمال سمنان، مازندران و جنوب غرب گلستان و از اواخر وقت در قزوین، البرز ، تهران.

 

شدت بارش در روز سه‌شنبه در جنوب آذربایجانهای شرقی و غربی، شمال لرستان، بیشتر مناطق استانهای کردستان، کرمانشاه، همدان، زنجان و قزوین است و احتمال آبگرفتگی رودخانه‌ها و مسیلها و سرریز شدن سدها در این نواحی وجود دارد. از این رو توصیه می‌شود اقدامات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.