غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه‌قضاییه در یکصد و یازدهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، درخصوص حواشی ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداها و توهین به امام رضا (ع) گفت: یک فردی که ادعا می‌کند معلم است به خودش اجازه می‌دهد چنین صحبت‌هایی کند. من به نیت این فرد کار ندارم اما می‌خواهم بدانم چطور به خودش اجازه می‌دهد در مورد یک امام معصوم با این ادبیات حرف بزند؟ به خاطر چه چیزی؟ رأی جمع کردن؟

وی افزود: تعجب بیشتر من از برخی آقایان است که آنجا نشسته بودند اما هیچ عکس‌العمل متناسبی در رابطه با صحبت‌های این فرد انجام ندادند.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه این فرد الان در بازداشت به سر می‌برد، گفت: من نمی‌گویم فرار کرده بود اما عنوان شد که در دسترس نبود، به او پیغام دادند که حتماً دستگیر می‌شود و اگر خودش را معرفی نکند اتهام فرار هم به جرمش اضافه می‌شود.

اژه‌ای تصریح کرد: این شخص پیغامها را دریافت کرده بود و خودش را معرفی کرد البته اینها شنیده‌های من است. الان هم تحقیقات ادامه دارد و من از بین جزئیات معذورم.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که آیا فعالیت برخی از موسسات برای آزادی زندانیان قانونی است یا خیر، گفت: صحبت کلی من این است که افراد به راحتی به اینگونه موسسات اعتماد نکنند چرا که معمولاً آخرش با مشکل مواجه می‌شود.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: اینها چند دسته هستند. گاهی واقعاً کسی سند دارد و سندش هم بدون اشکال است و آن را از روی انسانیت در اختیار فردی قرار می‌دهد اما گاهی هم مشکل ایجاد می‌شود که فردی که می‌خواهد وثیقه بگیرد به فرد وثیقه‌گذار به درستی توضیح نمی‌دهد که آن را برای چه چیزی می‌خواهد و مشکل دقیقاً از همینجا شروع می‌شود. در هر صورت اگر در این رابطه کسی با خلاف مواجه شد باید به نیروی انتظامی گزارش دهد.