ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران به محض دریافت خبر این آتش سوزی در ساعت 19:32 دقیقه شب گذشته به سرعت آتش نشانان ایستگاه 100 را به بزرگراه شهید همت غرب، شهرک نمونه روانه کرد.

بنا به اظهار محمدرضا عرب فرمانده آتش نشانان اعزامی، آتش سوزی در قسمت آشپزخانه یک واحد مسکونی 70 متر مربعی واقع در طبقه سوم ساختمانی 6 طبقه اتفاق افتاد ودود زیادی از آن بلند شده و از در و پنجره های واحد مسکونی خارج می شد. 

وی افزود: با توجه به اینکه درب واحد مسکونی بسته بود و ساکنان آن در محل حضور نداشتند، آتش نشانان بلافاصله با استفاده از تجهیزات هیدرولیکی، درب منزل مسکونی را باز کرده و با استاده از وسایل خاموش کننده، به مقابله با آتش پرداخته و آن را پیش از گسترش به سایر قسمت های خانه، مهار و کاملا خاموش کردند.

محمدرضا عرب ادامه داد: همزمان گروهی دیگراز نیروهای آتش نشانی، ساکنین ساختمان دود گرفته را به بیرون هدایت کردند ودر ادامه هم با استفاده از فن های قوی، دود های حاصل از آتش را از درون ساختمان خارج کردند. 

این فرمانده آتش نشانی با اشاره به این که هیچ یک از ساکنان ساختمان آسیب جانی ندید، تاکید کرد: علت بروز این حادثه از سوی کارشناسان آتش نشانی درحال بررسی است.

یکی از کارشناسان آتش نشانی به شهروندان توصیه کرد که در صورت خروج از منزل یا اتمام آشپزی، اجاق‌گاز را خاموش و شیر انشعاب گاز را قطع کنند و همچنین وسایل قابل اشتعال نظیر پرده، حوله، روزنامه، کاغذ و دستگیره پارچه‌ای و غیره را نزدیک اجاق‌گاز و وسایل برقی قرار ندهند.

وی تاکید کرد که در صورت وجود کپسول خاموش کننده در محل می توانند آتش سوزی را در مراحل ابتدائی آن خاموش کنند.