علی اوسط هاشمی با بیان اینکه مواضع بزرگان و معتمدان طوایف علیه جریانات سوء و گروهک‌های معاند بر کسی پوشیده نیست، تاکید کرد: دوام  ناامنی و نابه‌سامانی در مرزها در این شرایط برای جمهوری اسلامی ایران قابل تحمل نخواهد بود بنابراین تمرکزمقامات پاکستانی به مرزهای مشترک باید مورد توجه دولتمردان و مقامات پاکستان قرار بگیرد.

هاشمی در ادامه تاکید کرد: از طرف دیگر قطعا عوامل نفوذی جمهوری اسلامی ایران در آن سوی مرزها  توانایی نفوذ به درون گروهک‌ها را دارند که برای آنها تهدید جدی خواهد بود. آنها می‌دانند بعضا چهره‌هایی از جنس خودشان وجود دارند که می‌توانند آتش در درون آنها بیندازند.

این مقام مسئول افزود: تلاش عوامل امنیتی، عملیاتی و اطلاعاتی با کمک راه‌بلدهای بومی در راستای شناسایی و ردیابی محل اختفا در دست اقدام بوده و بخشی نیز به سرانجام رسیده و در حال پیگیری است.

استاندار سیستان و بلوچستان  تاکید کرد: نکته مهم استفاده از ظرفیت اقوام برای ارتباط با سران طوایف آن سوی مرز و کمک‌گرفتن از آنها برای نجات سرباز ربوده‌شده است که این موضوع در حال پیگیری است.

وی در عین حال  تصریح کرد: خود گروهک‌ها می‌دانند که اقتدار جمهوری اسلامی آن‌گونه است که بتواند مستقلا از عهده سرکوبشان  برآید.

علی اوسط هاشمی درباره ورود به پاکستان برای تعقیب و سرکوب گروهک‌های تروریستی گفت: ورود به خاک پاکستان برای دستگیری و سرکوب گروهک‌های تروریستی اگر لازم باشد قطعا با هماهنگی با دولت پاکستان انجام خواهد شد. البته جمهوری اسلامی ایران ارتباط خود را با کشور پاکستان تحت‌الشعاع تحرک اشرار قرار نخواهد داد اما انتظار جدی از دولتمردان پاکستان است که اگر مواضعشان بر حسن همجواری و حفظ امنیت مرزهاست، باید از مرزهای جمهوری اسلامی ایران در مقابل تحرکات تروریست‌ها صیانت کنند.