افشین علیخانی، از برگزاری اردوی زندگی در شرایط سخت در هفته هلال و در منطقه چاف استان گیلان خبر داد و اظهارکرد: اردوی مذکور 19 اردیبهشت تا 21 اردیبهشت ماه با هدف آماده سازی و توانمندسازی تیم‌‌های درمان جهت حضور و ارایه خدمات در عملیات به‌هنگام بحران برگزار می‌شود.

علیخانی در ادامه با اشاره به انجام عملیات شبیه سازی شده در این اردو گفت: این اقدام با هدف آشنایی افراد با مشکلات و معضلات ناشی از نبود امکانات و همچنین مسایلی که به هنگام بروز حادثه و سانحه اتفاق می‌افتد، انجام می‌شود.

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر گفت: شرکت کنندگان علاوه بر آموزش‌های تئوری و عملی با مباحثی مانند اسکان اضطراری، کار با نرم افزار جهت یابی، آشنایی با سامانه‌های آموزش بهداشت و درمان آشنا می‌شوند تا در ارایه خدمات در زمان سانحه به‌خوبی اقدام کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه از شرکت کنندگان خواسته شده تا با تجهیزات انفرادی مناسب در این اردو حاضر شوند، افزود: شرکت کنندگان در شرایط مختلف و خاص، تحت آزمایش قرار می‌گیرند تا بتوانند آمادگی لازم را کسب کنند.

علیخانی با اشاره به اینکه این برنامه تاکنون در اغلب مناطق عملیاتی با توجه به شرایط اقلیمی منطقه اجرا شده است، خاطرنشان کرد: در این اردو تیم‌های کامل درمانی از استان‌های گیلان، مازندران، تهران، قم، قزوین و البرز به همراه نیروهای پشتیبان و با امکانات و تجهیزات کامل حضور دارند.

مدیرکل بهداشت و درمان در ادامه به برگزاری دوره تکمیلی نحوه ارزیابی در سوانح از تاریخ 24 تا26 اردیبهشت ماه در استان کرمان با حضور مسئولان ارزیابی حوزه بهداشت و درمان، تاکید کرد: هدف از برگزاری این دوره به عنوان زیربنای پاسخ به سوانح، کمک به فعالیت بهتر مرکز اطلاعات و مدیریت جمعیت هلال احمر و همچنین ارایه آموزش‌های لازم به افراد جهت جمع آوری و انتقال اطلاعات، به ارایه بهتر خدمات در زمان بروز سانحه است که بر اساس اصول علمی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

 علیخانی در پایان با اشاره به ارایه خدمات درمانی رایگان به محرومان استان سیستان و بلوچستان، عنوان کرد: این خدمات شامل بیماران سرپایی، مراقبت‌های بهداشت روان، تغذیه، مادر و کودک، بهداشت محیط، خدمات تخصصی جراحی اطفال، زنان، دندانپزشکی و چشم است که توسط معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی در منطقه نصرت آباد این استان ارائه خواهد شد.