در یک بررسی جدید که توسط محققین صورت گرفت مشخص شد مصرف میوه تازه باعث کاهش ریسک ابتلا به بیماری دیابت می شود،این تحقیق با آزمایش بر روی جامعه آماری ۵۰۰ هزار نفری صورت گرفت.افراد با مصرف میوه‌های تازه، ۱۲ درصد کمتر در خطر ابتلا به دیابت قرار دارند و مصرف میوه تازه بیش از سه روز در هفته، خطر مرگ را تا ۱۷ درصد کاهش می‌دهد.

مطالعات محققان دانشگاه آکسفورد نشان داده است مصرف روزانه یک کاسه میوه می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را تا ۱۲ درصد و خطر مرگ را تا ۱۷ درصد کاهش دهد.

انجمن دیابت آمریکا می‌گوید: «فیبر بالا و وجود مواد مغذی در میوه‌ها موجب شده تا بسیاری از افراد دیابتی با تصور اینکه قند میوه‌ها برایشان مضر است، از خوردن آنها اجتناب کنند.

درحالی‌که این تصور کاملا اشتباه است و برنامه‌ریزی در مصرف انواع میوه‌ها کمک به کاهش خطر ابتلا به دیابت و بهبود مبتلایان به این بیماری می‌کند.»

محققان انگلیسی و چینی نیز برای دریافت تأثیرات میوه در دیابت نوع ۲، ۵۰۰ هزار نفر را که بین ۳۰ تا ۷۱ سال سن داشتند، در طول ۷ سال مورد مطالعه و پژوهش قرار دادند.

این تحقیقات نشان داد، افراد سالم با مصرف میوه‌های تازه، ۱۲ درصد کمتر در خطر ابتلا به دیابت قرار دارند و مصرف میوه تازه بیش از سه روز در هفته، خطر مرگ را تا ۱۷ درصد کاهش می‌دهد.

همچنین یافته‌ها نشان داد، مصرف میوه توسط افراد دیابتی موجب کاهش بروز عوارض و مشکلات ناشی از دیابت تاثیرگذار بر عروق بزرگ خون مربوط به بیماری قلبی و سکته و عروق ریز خون مرتبط با بیماری‌های کلیوی، بیماری‌های چشمی، و نوروپاتی از ۱۳ تا ۲۸ درصد می‌شود.

بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته، مصرف نصف فنجان انواع توت در صبح و یک عدد سیب در میان وعده مزایای بسیار زیاد و طولانی مدت برای سلامتی بدن دارد.