سید حسن هاشمی در صبحانه کاری در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد و دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق تاکید کرد: با عزم و اراده در صنعت دارویی کشور باید زمینه صادرات دارویی را فراهم کرد.

هاشمی با بیان اینکه در کشور عراق نیز باید فرهنگ مصرف دارو به گونه ای باشد که اعتماد به مصرف داروهای ایرانی ایجاد شود، افزود: البته این امر با تلاش های تیم جدید وزارت بهداشت عراق در حال انجام است.

وزیر بهداشت کشورمان بر ایجاد فرهنگسازی به منظور ارائه توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و کیفیت محصولات دارویی کشور در عراق تاکید کرد و افزود: با ایجاد این فضا، اقلام ثبت شده دارویی در عراق بزودی وارد این کشور شده و بازار مصرف خود را پیدا می کند.

براساس این گزارش پیش از سخنان وزیر بهداشت، مسجدی؛ سفیر ایران در عراق نیز گزارشی از مقدمات و اقدامات صورت گرفته جهت اجرایی کردن تفاهم نامه ای که در حوزه دارو، درمان و تجهیزات پزشکی در گذشته صورت گرفته بود، ارایه داد و درخواست کرد که رفت و آمدهای دو طرفه در این خصوص ادامه یابد.

مسجدی پیشنهاد کرد که برای اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری دو کشور، نماینده دائمی از وزارت بهداشت و صنایع دارویی ایران در عراق مستقر شوند، تا توافقات قبلی در این حوزه ها نیز پیگیری شوند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در خصوص حوزه آموزش پزشکی و تامین و تجهیزات پزشکی نیز گفت: طرف های عراقی علاقمند هستند که در این حوزه ها نیز همکاری داشته باشند.