ماهروزاده متخصص طب سنتی گفت: میزان موفقیت طب سنتی در درمان ناباروری زیاد است. این را می‌توان هم از بیمارانی که از این طب نتیجه گرفتند اعلام کرد و هم به پایان‌نامه‌ها و مقالات علمی در این زمینه استناد کرد.

وی افزود: در طب سنتی در کتاب‌های مرجع برای درمان ناباروری، مطالب زیادی موجود است.

این متخصص طب سنتی افزود: در این طب برای درمان ناباروری اولین کاری که انجام می‌شود اصلاح سبک زندگی بیمار است. بسیار مهم است که فرد نابارور چه غذاهایی بخورد و از چه غذاهایی استفاده نکند.

ماهروزاده اضافه کرد: کیفیت خواب شبانه نیز در درمان ناباروری موثر است،‌ مثلا به یک فرد نابارور توصیه می‌شود که سر شب بخوابد؛‌همچنین انجام ورزش و داشتن تحرک بسیار مهم است.

وی ادامه داد: عامل مهم دیگر در ایجاد ناباروری، استرس است. یک پزشک طب سنتی در کنار تجویز داروهای مختلف سعی بر این دارد که استرس را کاهش دهد. در بسیاری از موارد پیش می‌آید همین که بیمار اطمینان خاطر پیدا می‌کند که ناباروری وی قابل درمان است و استرسش از بین می‌رود، بارداری اتفاق می‌افتد.

متخصص طب سنتی گفت: همچنین بیمارانی که برای درمان ناباروری مراجعه می‌کنند را به کنترل وزن توصیه می‌کنیم. بسیاری از افراد به دلیل افزایش وزن، تخمک‌گذاری خوبی ندارند و همین امر مانع بارداری آنها می‌شود.

وی گفت: زوجین نباید در هنگام شکم پری، گرسنگی زیاد و استرس زیاد، نزدیکی داشته باشند.

این متخصص طب سنتی گفت: بعد از اصلاح همه این موارد باید زوجین  به صورت جداگانه بررسی شوند که مشخص شود علت ناباروری از سمت مرد است یا زن. در این مرحله از طب جدید کمک گرفته می‌شود و بسته به اینکه مشکل کدام‌یک از زوجین است، روش درمان فرق می‌کند.