دانش هاشمی‌پور مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهار داشت: مسمومیت جزیی 25 دانش‌آموز دبستان مفتح ناحیه دو بندرعباس ناشی از مصرف برخی اقلام خوراکی از جمله تنقلات در جشن مبعث بوده است که با اقدام به موقع مسئولان آموزش و پرورش و همکاری اولیا و مربیان در اعزام دانش‌آموزان به بیمارستان، خوشبخانه اکثر دانش‌آموزان مرخص شدند.

وی ادامه داد: این 25 دانش‌آموز در جشن مبعث مدرسه یاد شده که هیأت امنایی و مشارکتی است و اولیا در امور مدرسه از جمله برگزاری جشن‌ها مشارکت فعال دارند، با مصرف کیک، آب و تنقلات همراه، دچار مشکلات جزیی از جمله دل درد و تهوع و سایر علائم مسمومیت شدند که با اعزام آنان به دو بیمارستان صاحب الزمان(عج) و کودکان، 11 نفر از آنان سرپایی درمان و مرخص شدند.

هاشمی‌پور اضافه کرد: 14 نفر دیگر نیز که احساس ناراحتی بیشتری داشتند به بیمارستان کودکان اعزام شدند که با اقدام به موقع کادر درمانی تحت مداوا قرار گرفتند و به گفته مقامات بیمارستان و همچنین معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، مقدمات ترخیص آنان فراهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان همچنین گفت: برخی در فضای مجازی تعداد دانش‌آموزان مسموم شده را خلاف واقع اعلام کرده اند که ضمن رد این شایعات بی اساس، اعلام می‌شود که آموزش و پرورش با احساس مسوولیت، توجه خاصی به اطلاع رسانی شفاف و صحیح دارد و به‌دنبال کتمان موضوع نیست.

هاشمی پورخاطرنشان کرد: از لحظه وقوع این موضوع، علاوه بر عوامل آموزش و پرورش ناحیه دو از جمله مدیریت این اداره، معاونان و کارشناسان ستادی اداره کل آموزش و پرورش نیز در بیمارستان حاضر و روند درمان این دانش‌آموزان را پیگیری کردند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود گرمای هوا که زمینه مشکلات خاصی را فراهم می‌کند و همچنین اشتیاق دانش‌آموزان به مصرف مواد غذایی و آشامیدنی، آموزش و پرورش با نهایت حساسیت و دقت موضوع توزیع مواد غذایی را تحت نظارت دارد  و در مدارس دارای بوفه توجه خاصی به نوع اقلام خوراکی و همچنین تاریخ مصرف آنان می‌شود.