محمد حسن زدا معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی، با تبریک هفته کار و کارگر به تمامی کارگران زحمتکش و ساعی کشور، اظهار کرد: طرح بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب با هدف حمایت از کارگران و کارفرمایان اجرا شد.

وی ادامه داد: قانون بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب در رابطه با کارفرمایانی اجرا شد که حق بیمه کارگران تحت پوشش خود را به صورت منظم و مطابق با قانون سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کردند اما به دلیل بروز مشکلات ناخواسته از جمله حوادث و بلایای طبیعی، تحریم های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز با مشکل مواجه شده و از پرداخت حق بیمه و ایفای تعهدات خود در قبال نیروی کار بازمانده اند.

زدا گفت: کارفرمایان قبل از ارائه درخواست استفاده از این طرح، ظرف ١٨ ماه باید ٤ ماه لیست حق بیمه را به موقع ارسال و پرداخت کرده باشند.

وی افزود: کارگاههای فعال تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی تحت پوشش تامین اجتماعی  مشمول استفاده از این طرح هستند.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی، اظهار داشت: در صورت پرداخت نقدی و یا تقسیط بدهی تا حداکثر یک سال، تمامی جرائم بیمه ای کارفرما بخشیده می شود و به عبارتی در این حالت، کارفرمایان از صد درصد بخشودگی جرائم برخوردار خواهند شد.

زدا گفت: در صورتی که کارفرمایان تمایل به تقسیط بدهی در اقساط بیشتری داشته باشند، بخشی از جرایم آنان متناسب با مدت تقسیط مشمول بخشودگی قرار می گیرد.

وی گفت: کارفرمایان درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه ظرف ١٨ ماه از بخشودگی معادل ٨٥ درصد، درصورت پرداخت ظرف مدت ٢٤ ماه از بخشودگی معادل ٧٥ درصد، درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه ظرف مدت ٣٠ ماه از بخشودگی معادل ٦٠ درصد و در صورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر ظرف مدت ٣٦ ‌ماه نیز از بخشودگی معادل ٥٠ درصد جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.