سرهنگ جواد جهانشیرى، در تشریح این خبر گفت: با طرح شکایت مرد میانسال مبنى بر مزاحمت و تهدید به انتشار تصاویر خصوصى‌اش در فضاى مجازى، رسیدگى به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: شاکى که مدتى پیش همسرش را از دست داده بود و تنها زندگى مى‌کرد در اظهارات اولیه به کارشناسان پلیس فتا گفت، در یکى از شبکه‌هاى اجتماعى خانمى خود را به من نزدیک کرده و وقتى متوجه تنهایى‌ام شد، پیشنهاد ازدواجم را پذیرفت و براى آشنایى بیشتر از من عکس خصوصى و محرمانه خواست و پس از به دست آوردن عکس‌ها، مرا تهدید به انتشار تصاویر در محل کار و فضاى مجازى کرد و در قبال عدم انتشار این عکس‌ها 200 میلیون تومان وجه درخواست کرده‌ است.

این مقام انتظامى ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا بلافاصله با اقدامات فنى و عملیات زبده پلیسى توانستند رد متهم را در فضاى سایبر شناسایى و با هماهنگى قضایى متهم را که زنى جوان بود دستگیر کردند.

رییس پلیس فتا خراسان رضوی بیان داشت: متهمه که زنى 29 ساله بود در مواجه با ادله فنى، جرم خود را پذیرفت و اعتراف کرد، به پیشنهاد دوست خود که مستاجر شاکى است دست به چنین اقدامى زدم و  قرار گذاشتیم در صورت موفق شدن در این معامله، پنجاه – پنجاه گیر هر کدام‌مان بیاید.

جهانشیرى در رابطه با همدست متهم نیز که مستاجر شاکى از کار درآمده بود، افزود: این متهم که زنى 57 ساله بود در رابطه با علت دشمنى‌اش با شاکى گفت: سر مسائل مالى و یک سرى رفتارهاى سخت‌گیرانه با صاحبخانه به اختلاف خوردیم و در این دعوا علاوه بر پسرم که مصدوم شده‌ بود من نیز از سوى صاحبخانه سیلى محکمى خوردم و براى گرفتن انتقام از وى اقدام به کشیدن نقشه‌اى براى به دام انداختن وى کردم.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوى تصریح کرد: دو متهم با توجه به مستندات موجود و تکمیل پرونده برای سیر مراحل قضایى به دادسرا معرفى شدند.

جهانشیرى در پایان به کاربران فضاى سایبرى هویت پنهان افراد را یادآور شد و افزود: کاربران قبل از هرگونه تصمیمى براى آشنایى با افراد و دوست‌یابى در این فضا، دقت ویژه‌اى را مبذول داشته تا گرفتار افراد شیطان صفت نشوند.