مرتضی ضرابی مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان گفت: شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان چند وظیفه اساسی را در دستور کار خود قرار داده است؛ این شرکت با جمع‌ کردن و فرآوری و استفاده از پرده دور جنین (پرده آمنیوتیک) از آن‌ها در درمان زخم پای افراد دیابتی و زخم سوختگی استفاده می‌کنند.

وی افزود: این طرح را از سال گذشته شروع کرده‌ایم و در 6 ماهه اول امسال این محصول را تولید و عرضه آن را برای مراکز سوختگی و جراحی آغاز خواهیم کرد.

ضرابی گفت: در حال حاضر در حال جمع‌آوری و فرآوری پرده‌های دور جنینی و طی کردن مراحل اخذ مجوز از وزارت بهداشت هستیم و به محض اتمام این امور، تولید را آغاز خواهیم کرد.

مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان اضافه کرد: یکی دیگر از کارهای شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان، پالپ دندان شیری در اطفال است.

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید ریشه دندان‌های شیری از سلول‌های بنیادی است؛ در این طرح در حال جمع‌آوری و ذخیره سازی ریشه دندان‌های شیری هستیم و امیدواریم این فرآیند تا آخر سال 96 تکمیل و خدمات آن را ارائه کنیم.

مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان گفت: سلول‌های بنیادین پالپ دندان شیری می‌توانند در درمان ضایعات استخوانی و غضروفی به کار گرفته شوند.