امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان جانشین فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پنجمین روز مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به مصلی آمد.

پوردستان در حاشیه این رقابت‌ها با اشاره به اینکه جهان به قرآن نیاز دارد، اظهار داشت: ما وظیفه داریم به کلام وحی توجه بیشتری داشته باشیم و آن را از حاشیه به متن زندگی سوق دهیم.

جانشین فرماندهی ارتش با بیان اینکه دشمنان اسلام همواره سعی دارند ما را از قرآن دور کنند، خاطر نشان کرد: یکی از سیاستمداران انگلیسی با قرآن به مجلس رفت؛ در آن لحظه برخی نمایندگان اعتراض کردند اما وی گفت که این قرآن تنها یک کتاب مقدس نیست؛ این کتاب سیاست، فرهنگ، اجتماع و... است؛ اگر می‌خواهید بر مسلمانان مسلط شوید باید کاری کنید که آن‌ را نخوانند یا چیزی از این کتاب متوجه نشوند.

وی با اشاره به اینکه دشمن برنامه‌ریزی کرد اما نتوانست به اهداف شوم خود برسد، خاطر نشان کرد: خداوند فرموده است که خودش قرآن را حفظ می‌کند بنابراین کسی نمی‌تواند قرآن را تحریف یا به فراموشی بسپارد؛ امروز دشمنان پروژه اسلام‌هراسی را دنبال می‌کنند، فیلم فتنه می‌سازند که وقتی آیه‌ای تلاوت می‌شود سر یکی توسط دیگری بریده می‌شود یا بمبی در اتوبوس منفجر می‌شود.

پوردستان با بیان اینکه ما باید با عمل به قرآن و ارتقای فرهنگ دینی لبخند رضایت را بر سیمای رسول‌الله(ص) بنشانیم، گفت: پیامبر(ص) از امت خود گلایه می‌کنند و می‌فرمایند که چرا امت من قرآن را از متن زندگی خارج می‌کنند. ما خداوند را شاکریم که قرآن را در لحظه لحظه زندگی حاضر کردیم.

جانشین فرماندهی ارتش با اشاره به شکوه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، افزود: این نوید را می‌دهیم که سال آینده قرآنیان ارتش نیز در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند.