سجاد علیدادی سلیمانی بازپرس شعبه هشتم دادسرای عمومی و انقلاب شهر کرمان در محل بازسازی صحنه قتل واقع در میدان کوثر کرمان افزود: این جوان که از ورزشکاران کرمانی نیز به شمار می‌رود شامگاه 24 بهمن ماه سال گذشته در پی درگیری لفظی با دوست خود، وی را به قتل رسانده و از صحنه قتل متواری شد.

بازسازی صحنه قتل در کرمان

وی خاطرنشان کرد: در پی گزارش تلفنی مرجع انتظامی مبنی بر وقوع یک فقره قتل در نیمه شب 24  بهمن ماه سال گذشته در میدان کوثر کرمان، رسیدگی به این پرونده و دستگیری قاتل در دستور کار دادستانی کرمان قرار گرفت.

این مقام قضائی تصریح کرد:پس از حضور مقام قضائی و اکیپی از ماموران انتظامی در محل حادثه مشخص گردید در اثر یک نزاع و درگیری لفظی میان دو جوان ورزشکار فردی به نام (ح.م) دوست خود را به نام (م.الف)مورد چند ضربه چاقو قرار داده و از محل حادثه فرار کرده است.

وی بابیان اینکه بنا به گفته شاهدان عینی، هر دو جوان در لحظه وقوع حادثه حالت عادی نداشته اند، ادامه داد: متاسفانه مصدوم  بر اثر شدت جراحات و خونریزی شدید در ناحیه گردن وشاهرگ قبل از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد.

بازسازی صحنه قتل در کرمان

علیدادی سلیمانی بیان کرد: متهم بلافاصله پس از ایراد ضرب به مقتول با کمک یکی از همدستانش به بندرعباس وسپس به استان فارس فرار کرده است.

وی عنوان کرد: متهم که همواره تحت رصد نیروهای انتظامی بود پس از اختفا در شیراز  و اندکی قبل از دستگیری در این استان، به سیستان و بلوچستان گریخت.

این مقام قضایی در استان کرمان اظهار کرد: این متهم در پی  یکسری اقدامات اطلاعاتی و تلاش های شبانه روزی ماموران پلیس آگاهی استان کرمان در یک عملیات غافلگیرانه پس از شناسایی مخفیگاهش در تاریخ دوم فروردین ماه سال جاری در شهر زاهدان دستگیر شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از دستگیری متهم، وی با دستور مقام قضائی به استان کرمان منتقل شد و در بازجوئی های اولیه به جرم خود اقرار کرده و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده که تحقیقات تکمیلی در این خصوص همچنان ادامه دارد.

این مقام قضائی در ادامه سخنان خود گفت: متاسفانه در حال حاضر برخی از  جوانان بر سر هر موضوعی کنترل خشم خود را از دست داده و با یک ضربه چاقو نه تنها برای خود بلکه برای خانواده هایشان و نیز جامعه مشکلات عدیده ای را ایجاد می کنند.

بازسازی صحنه قتل در کرمان

بازپرس ویژه قتل دادسرای کرمان خاطرنشان کرد: با اطلاع رسانی اینگونه امور همه باید بدانند که با کنترل خشم خود به راحتی می توانند از کنار موضوعات بی اهمیت عبور کنند و در این خصوص باید فرهنگسازی بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: حمل چاقو بزرگترین خطر را برای جوانان و جامعه به وجود می آورد زیرا در هنگام عصبانیت، فرد کنترل خود را از دست داده و بدون برنامه ریزی قبلی و سوء حوادث دلخراشی از جمله قتل را رقم می زند.

بازسازی صحنه قتل در کرمان

علیدادی سلیمانی گفت: درصد زیادی از قتل های رخ داده در شهر کرمان توسط سلاح سرد روی داده است و مهمترین علل قتل های اخیر در کرمان عصبانیت آنی و کنترل نکردن خشم است.

وی افزود: رویکرد دستگاه قضائی در برخورد با جرایم خشن و مخل نظم و آسایش عمومی، تسریع در رسیدگی و اجرای قاطع، کامل و بدون هرگونه اغماض قانون است.