احمد موذن زاده در در نشست خبری که در ارتباط با اولین کنگره بین‌المللی و بیست و هشتمین کنگره ملی فیزیوتراپی برگزار شد،‌ اظهار داشت:با پشتوانه برگزاری ٢٧ کنگره متوالی و موفق کشوری و تلاش و کوشش علمی پانزده دپارتمان دانشگاهی فیزیوتراپی در سطح کشور و با محوریت انجمن علمی فیزیوتراپی ایران برگزاری اولین کنگره بین المللی فیزیوتراپی به شایستگی هدف گذاری شده است.

وی افزود: سایر برگزارکنندگان این کنگره شامل کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی، سازمان بهزیستی و سازمان نظام پزشکی کل کشور، دانشگاههای علوم پزشکی ایران و علوم بهزیستی و توان بخشی و سایر دپارتمانهای دانشگاهی فیزیوتراپی و فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران هستند.

دبیر اجرایی اولین کنگره بین المللی فیزیوتراپی ایران ادامه داد: در راستای دورنمای علمی کشور در سال ١٤٠٤ و سیاست‌های بورد و انجمن فیزیوتراپی و در جهت محوریت علمی کشور در سطح منطقه خاورمیانه برنامه ریزی لازم برای برگزاری بزرگترین همایش علمی فیزیوتراپی در سطح منطقه صورت گرفته است.

موذن زاده عنوان کرد: حدود 3 هزار فیزیوتراپیست و دانشجوی فیزیوتراپی و سایر رشته های توانبخشی و پزشکان عمومی و متخصص در این کنگره شرکت خواهند کرد.

 وی افزود: ما ٣٨٢ مقاله را از طریق درگاه دوزبانه این همایش پذیرش کرده و حدود 30سخنران مطرح خارجی از کشورهای آلمان، انگلستان، ایتالیا، کانادا، استرالیا، آفریقای جنوبی، آمریکا، هند، پاکستان، آذربایجان، لبنان، رومانی، لهستان و فرانسه در این همایش سخنرانی کرده و تعدادی از متخصصین مطرح ایرانی خارج از کشور نیز در بزرگترین رخداد علمی فیزیوتراپی در سطح منطقه حضور خواهند داشت.

دبیر اجرایی اولین کنگره بین المللی فیزیوتراپی ایران افزود:  در این همایش ٢٥ کارگاه علمی نیز در جهت توانمندسازی بالینی و حرفه ای فیزیوتراپیستهای ایرانی برنامه ریزی شده که حداقل هفتاد درصد این کارگاهها با سخنرانی شخصیتهای برجسته علمی خارجی مانند دکتر دامرهولد از مایوکلینیک آمریکا، دکتر علی ایرانی رییس انجمن فیزیوتراپی هند، دکتر پتمن رییس شاخه قلبی ریوی کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی از استرالیا و سایر اساتید مطرح خارجی و داخلی برگزار خواهد شد.

موذن زاده افزود: حداقل 100 فیزیوتراپیست خارجی به عنوان شرکت کننده در این همایش علمی مشارکت کرده و این میزان استقبال و حضور برجسته ترین شخصیت‌های علمی فیزیوتراپی از اقصی نقاط دنیا در کشور نشان دهنده محوریت علمی فیزیوتراپی ایران در بین کشورهای منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی اولین کنگره بین المللی فیزیوتراپی ایران نیز در پنج سالن و با شرکت حدود  100 شرکت تولیدکننده یا وارد کننده تجهیزات و سایر محصولات آموزشی، کتب و نشریات، مواد مصرفی و تولیدات مکانوتراپی و ورزشی برگزار خواهد شد که در نوع خود بزرگترین نمایشگاه تاریخ فیزیوتراپی کشور است.

این فیزیوتراپیست اعلام کرد: در این نمایشگاه از تعدادی از تولیدات داخلی که به دست صنعتگران داخلی طراحی و ساخته شده است نیز رونمایی شده که جلوه ای دیگر از تجلی اقتصاد مقاومتی در عرصه علوم پزشکی کشور است.