سردار مهدی محمودی در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی شکایت چند شهروند مبنی بر کلاهبرداری توسط افرادی در یکی از نمایشگاه های شهر قزوین موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با بررسی و تحقیقات انجام گرفته توسط ماموران مشخص شد افرادی در یکی از نمایشگاه های شهر با این بهانه که خودروهای خارجی را بدون گمرگ از چابهار وارد و زیر قیمت بازار به فروش می رسانند خریداران را تطمیع و با دریافت پول ،خودرو را بعد از مدتی بدون ارائه سند تحویل مشتریان می دادند.

وی با اشاره به اینکه هیچ خودرویی از چابهار بدون پرداخت عوارض گمرگ توسط کلاهبرداران وارد نشده افزود: کلاهبرداران پس از دریافت پول ،خودروی خارجی خود را تحویل خریدار و پس از گذشت مدتی مالک خودرو با اخذ دستور قضائی توقیف خودرو ، خریداران را تهدید به انعقاد قولنامه اجاره ای به بهانه مشخص شدن تکلیف خودرو و انتقال سند می کردند.

فرمانده انتظامی قزوین اضافه کرد: با بررسی و روشن شدن ابعاد گسترده این جرم سازمان یافته، پنج تن از متهمان شناسایی ، دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه متهمان از سه شهروند، مبلغ دو میلیارد و 500 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بودند ،بیان داشت: متهمان در بازجویی فنی کارآگاهان به بزه و جرم انتسابی اعتراف و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

سردار محمودی از شهروندان خواست : افرادی که به این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند جهت پیگیری موضوع به پلیس آگاهی استان مراجعه کنند.