پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- سینا کلهر- پخش مسابقات لیگ دسته یک ایران با گزارش سرهنگ علی‌فر در ساعت 3 نیمه شب، هیجان بیشتری از رقابت های انتخاباتی این دوره ریاست جمهوری دارد.

رقابت کنندگان هم چنگی به دل نمی زنند یا حداقل تا امروز نزده اند. همه چهره ها تکراری، برنامه ها شعاری و مایوس کننده و پیر و خسته ! با انبوهی از افشاگری ها درباره هر کدام  از آن ها. در حرکتی مضحک، سیرک گونه و مبتذل بعضی از آن ها زاپاس شده اند تا در موقع پنچری به کار آیند. بقیه هم یک روح اند در چند بدن.  بعضی از آن ها حتی از تایید صلاحیت خودشان شوکه شده و گفته اند فعلا خودشان را گرم می کنند. چقدر خوب!!

این وضعیت ناشی از غلبه مساله امنیت بر سایر اولویت های نظام است. حفظ و تامین امنیت و ثبات در منطقه ای بحران زده و با دشمنی دیوانه چون ترامپ، چنین موقعیتی را هم ایجاد می کند. هر عنصر مخل، بر هم زنده و بی ثبات کننده نظام کنار گذاشته می شود تا امنیت حفظ و تامین شود. این بهایی است که جامعه برای تامین امنیت می پردازد. حفظ امنیت نسبتی ناگزیر با حفظ وضع موجود دارد و علاقمند به نگه داشتن داشته ها. امنیت زیر ساخت هر حیات اجتماعی است و به خاطرش حتی انتخابات لغو می شود، کم هیجان بودن که کاملا طبیعی است. تنها مساله این است که چطور می توان در چنین وضعیتی انقلابی بودن را حفظ کرد و زنده نگه داشت.