سیل روز جمعه 25 فروردین در آذربایجان شرقی حدود 40 نفر را در شهرهای آذرشهر و عجب‌شیر به کام مرگ کشاند و به ابنیه زیربنایی برخی مناطق استان آسیب جدی وارد کرد. همچنین تاکنون شمار جانباختگان سیل در استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و کردستان 41 نفر است و البته 7 تن نیز مفقود هستند.
 
در پی این حادثه، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش با صدور پیامی به مردم استان آذربایجان شرقی تسلیت گفت و به مدیرکل آموزش و پرورش استان برای پیگیری امور و انجام تمهیدات لازم تاکیداتی داشت.
 
همچنین جعفر پاشایی - مدیرکل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان شرقی اظهار کرد:‌ سه منطقه آموزش‌وپرورش گوگان، آذرشهر و عجب شیر درگیر سیل بودند که بنده روز گذشته به شکل میدانی بازدیدی از این مناطق داشتم و مسائل مربوط به آموزش‌و پرورش را بررسی کردم.
 
وی افزود: هفت مدرسه در مناطق ذکر شده دچار آسیب شده‌‌اند به گونه‌ای که دو مدرسه در منطقه گوگان، سه مدرسه در عجب شیر، یک مدرسه در ناحیه 4 تبریز روستای لیقوان و یک مدرسه در مراغه آسیب دیده‌اند.
 
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان شرقی در رابطه با آسیب مدارس عنوان کرد:‌گل و لای در محوطه و حیاط مدرسه و بعضاً کلاس‌های درس مشاهده می‌شد اما تخریبی نداشتیم و توانستیم با بسیج امکانات آموش‌و پرورش گل و لای را از محوطه مدارس خارج کنیم و هم‌اکنون مشکلی برای حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس وجود ندارد.
 
وی با اشاره به اینکه سیل روز جمعه در استان آذربایجان شرقی رخ داد، افزود: با توجه به تعطیلی مدارس در این روز تلفات جانی نداشتیم و با توجه به خارج کردن گل و لای از محوطه مدارس، کلاس‌های درس در مناطق درگیر سیل برگزار شده است.