اوتیسم یک بیماری ژنتیکی است مشاهده شده است که کلم بروکلی علایم این بیماری را به شدت کاهش داده و موجب بهبود بیماران مبتلا به آن شده است.

یک ماده شیمیایی موجود در کلم بروکلی و دیگر سبزیجات به نام سولفورافن می تواند برای بهبود برخی علائم رفتاری اوتیسم مفید باشد.

با توجه به نتایج حاصل از یک کارآزمایی بالینی کوچک به رهبری محققان دانشگاه جانز هاپکینز دانشکده پزشکی در بالتیمور، MD، و بیمارستان عمومی ماساچوست دریافتند اوتیسم یک معلولیت رشدی است که با مشکلات اجتماعی، عاطفی و مهارت های برقراری ارتباط، و همچنین رفتارهای تکراری و روزمره در ارتباط است و شروع آن معمولا قبل از سن ۳ سال رخ می دهد، و این اختلال تقریبا پنج برابر در میان پسران نسبت به دختران شایع تر است.

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری (CDC) بیماری اوتیسم سریع ترین ناتوانی رو به رشد در ایالات متحده است ه اکنون بیش از ۳.۵ میلیون آمریکایی مبتلا به اوتیسم زندگی می کنند. در حال حاضر، هیچ دارویی که بتواند علائم اصلی اوتیسم را درمان کند وجود ندارد اما در این مطالعه تازه، محققان دریافتند که سولفورافن می تواند برخی رفتارهای خاص این اختلال را کاهش دهد.

سولفورافن یک ماده شیمیایی موجود در تعدادی از سبزیجات، از جمله کلم بروکلی، جوانه کلم بروکلی، کلم، زو کلم بروکسل است.  کلم بروکلی همچنین ممکن است سرطان پوست به دلیل محتوای سولفورافن آن محافظت کند.