مرتضی ضرابی گفت: بر اساس آخرین اطلاعات هواشناسی برای امروز در بخش های از غرب و جنوب غرب ، دامنه های زاگرس بتدریج بخش های از مرکز ، دامنه های البرز ، شرق و شمال شرق بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد را پیش بینی می کنیم. 

وی گفت: استان های مانند ایلام ، بخش های شمالی استان خوزستان ، کرمانشاه ،کردستان ، همدان و لرستان بتدریج بخش های از مرکز با شدت کمتر و در ارتفاعات و دامنه جنوبی البرز برای امروز بارش داریم.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: از بعدازظهر این سامانه بارشی به نواحی شمال شرق و شرق کشور خواهد رسید. 

وی گفت: در بخش های شرقی کشور ، علاوه بر بارندگی های خفیف ، وزش باد شدیدی نیز پیش بینی می شود. 

ضرابی افزود: همچنین روز جمعه سامانه بارشی گسترده ای وارد کشور می شود که برای بیشتر مناطق کشور در روزهای شنبه و یکشبنه بارندگی به همراه خواهد داشت، بخصوص روز یکشنبه در غالب مناطق بجز جنوب شرق بارش پیش بینی می کنیم. 

وی گفت : تغییرات دمایی خاصی برای دو ، سه روز آینده نخواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: از روز جمعه کاهش دما در غالب مناطق کشور بخصوص بخش های شمالی اتفاق می افتد.  

مرکز پیش بینی هواشناسی استان اعلام کرد:بر اساس نقشه های هواشناسی، با ورود سامانه بارشی  از امروز امواج ناپایداری نوار غرب کشور را تحت تاثیر قرار می دهد طی روز چهارشنبه و ساعاتی از روز پنجشنبه علاوه بر ابرناکی ،کاهش دمای روزانه و وزش باد قابل ملاحظه ، بارش باران همراه با رعدوبرق را برای اغلب نقاط استان شاهد هستیم.

بر اساس همین گزارش احتمال تگرگ و در ارتفاعات و نواحی سردسیر رگبار، بارش برف  و  نیز مه آلود بودن آسمان دور از انتظار نیست.

با توجه به ماهیت متغیر رگبار های بهاری بخصوص روز چهارشنبه احتمال آبگرفتگی معابر و نیز اختلال در تردد جاده ای پیش بینی می شود.