شخصیت شناسان مطالعاتی انجام داده اند که به کمک آن می توان از روی شکل چانه افراد به شخصیت آن ها پی برد. 

یکی از موضوعاتی که شخصیت شناسان در مورد آن صحبت می کنند، ارتباط شخصیت افراد با چهره شان است. 

در کتاب های باستانی چینی ارتباط شخصیت افراد با چانه در صورت نشان داده شده است که با مشاهده شکل چانه در صورت افراد می توانید تا حدی از شخصیت فرد آگاه شوید.

کشف راز و رمز شخصیت افراد  از روی چانه/ شخصیت افراد را از روی چانه آن ها بشناسید/تاکنون به شخصیت افراد دقت کرده اید؟اسراس شخصیت افراد با شکل صورت

چانه مربعی 

افرادی که چانه مربعی شکل دارند، معمولا بسیار سرسخت، پرخاشگر ورک هستند.این افراد این توانایی را ندارند تا بتوانند با شیرینی و جذابیت کلمات خود را به دیگران بیان کنند، این افراد اغلب هنگام بیان درخواست ها در جمع به دلیل غرورشان اغلب آخرین نفر هستند. 

 

چانه کوتاه و باریک 

این افراد معمولا متفکر و  از سوی دیگر، آنها در خود درون گرایی خوب نیست، انتقادی و عصبی نیز می باشد. 

 

چانه بلند 

این افراد همیشه وفادار بوده و به دوستی هایشان پایبند هستند، بهترین ویژگی شخصیتی این افراد این است که خوشبختی برای آن ها در شاد کردن خانواده و داشتن یک خانواده پرجمعیت خلاصه شده و اغلب زندگی آرامی دارند. 

 

چانه عقب  

افرادی که چانه آن ها عقب است، معمولا شخصیتی دارند که زندگی را به خود و دیگران سخت نمی‌گیرند، این افراد در پول درآوردن خوش شانس هستند و بین مردم شخصیتی محبوب دارند و تنها ویژگی منفی افراد با چانه عقب دو دل بودن آن ها در تصمیم گیری است. 

 

 چانه جلو 

افراد دارای این شکل چانه همه زندگیشان در کارشان خلاصه شده و اعتماد به نفس بالایی دارند. این افراد به واقع شخصیت مهربان و خون گرمی دارند اما در مواجه با دیگران کمتر آن چه را که در دلشان هست نشان می دهند. 

 

چانه گرد 

کسانی که چانه گرد دارند، اغلب بسیار خوش بینانه و بسیارعاطفی هستند، این افراد کار سخت برای رسیدن به زندگی خوبو در نتیجه شاد بودن در مراحل بعدی  را سر لوحه کار و زندگی خود قرار داده اند.