نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در نخستین نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری در سال ۹۶ بر لزوم بومی سازی شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در حوزه حج و زیارت تاکید کرد. 

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به شروع عملیات ثبت نام از حجاج امسال در آینده نزدیک، تصریح کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری هر مقدار از کالاهای مصرفی در سفرهای زیارتی را که از داخل ایران می‌شود تامین کرد حتما باید از تولیدات داخلی استفاده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر خواستار تشکیل کارگروهی برای بررسی ظرفیت‌های بومی سازی شعار امسال در حوزه حج و زیارت شد و گفت: همه دست اندرکاران این حوزه باید نسبت به این مسأله اهتمام جدی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در ادامه با تاکید بر اینکه امور اجرایی حج ۹۶ به منظور شکل گیری هر چه سریعتر کاروان‌ها باید با جدیت دنبال شود، لزوم کارشناسی قوی و دقیق برای تعیین هزینه‌های حج امسال را خاطرنشان کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا هزینه‌های تمام شده استخراج و برهمان مبنا هزینه اعزام به حج سال جاری تعیین و اعلام شود.

در ادامه این جلسه آقای حمید محمدی سرپرست سازمان حج وزیارت با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای ثبت نام از حجاج در دهه سوم فروردین ماه، اظهارداشت: در انتخاب و اعزام نیروهای ستادی و کاروان‌ها تعهد، توانمندی و تجربه ملاک عمل و گزینش خواهد بود.

برپایه این گزارش نماینده ولی فقیه نیز فراهم کردن تسهیلات مناسب برای حجاج و تامین خواسته‌های طرف ایرانی را در تنظیم قرارداد‌ها ضروری خواند. همچنین ازدست اندرکاران هیئت پزشکی خواست علاوه برتوجه به بحث پیشگیری، برای استفاده از ظرفیت‌های پزشکی و درمانی کشور عربستان ساز و کارهای مناسب را طراحی و عملیاتی کنند.

نماینده ولی فقیه در خصوص اعزام‌های نوروزی عتبات عالیات از تلاش دست اندرکارن امور اجرایی، فرهنگی، تولیت‌های اماکن مقدسه و هتل داران عراقی در ارایه خدمات به زایران در ایام نوروز تقدیر کرد و با موثر خواندن اطلاع رسانی و توجیه عوامل، لزوم آسیب شناسی برای اصلاح امور و استفاده از تجربیات برای برنامه ریزی بهتر در اعزام‌های آینده را یادآور شد.