بخش غیزانیه از توابع استان خوزستان که این روزها میزبان ٣٥٠٠جهادگر قرارگاه امام رضا(ع) است با محرومیت جدی عجین شده و نیاز مبرمی به حرکت های جهادی دارد.

 

نیروهای جهادی از چندماه قبل برای شناسایی مناطق محروم استان خوزستان وارد شدند و پس از بررسی های صورت گرفته به بخش غیزانیه رسیدند، روستایی که با وجود 750 حلقه چاه نفتی و برداشت 5/1 میلیون بشکه نفت از آن نه تنها باعث عمرانی و آبادی این شهر نشده است  بلکه ساکنان آن را دچار محرومیت ها و محدودیت های گسترده کرده است.

 

پس از صحبت با دهیاری و اهالی غیزانیه، خادمین قرارگاه امام رضا(ع) قول مساعدت و همکاری برای بازسازی روستا را دادند. قولی که با وعده های سرخرمن به اهالی روستا فرق می کرد، پیمانی که از جنس جهادی بود و این روزها تحقق یافته است.

 

انتظار اهالی روستا دیری نپایید که باحضورگسترده نیروی های جهادی جان تازه ای به روح خسته روستای غیزانیه دمیده شد.استقبال مردم از گروه های جهادی غیر قابل وصف بود.این بار مردم جواب اعتمادشان را گرفتند و با حضور اهالی روستا در میان جهادگران برای سازندگی ثابت کردند که دستانی که برای کمک به سمت آنها می ایند را به گرمی می فشارند.

 

به سراغ اهالی روستا رفتیم تا نظرشان را نسبت جهادگران و اقداماتی که انجام می دهند بدانیم.عباس صحبت خود را با شکرگزاری از خدا آغاز نمود و گفت: خدا از سر تقصیرمان بگذرد چند وقت قبل چند جوان غریبه وارد روستا شدند و پس از صحبت با ما قول دادند که برای بازسازی و تعمیر خانه ما برگردند در حالی که با انها خداحافظی می کردم تصور کردم که این بار هم برای عکس و فیلم آمده اند و دیگر برنمی گردند شکر خدا از هفته قبل کار بازسازی خانه ما آغاز شده و دو روز دیگر به پایان می رسد.

 

به سراغ مادربزگ مهربانی رفتیم  که سقف منزلش مشکل داشت و نیروهای جهادی به کمک سه فرزندش سقف خانه را ایزوگام کردند و با زبان عربی از جهادگران تشکر کرد.

 

همراهی اهالی روستای غیزانیه با جهادگران از روزهای اول آغاز شد و در ادامه افزایش چشمگیری داشت که نقطه تلاقی جهادگران قرارگاه امام رضا (ع) و اهالی روستای غیزانیه شد.

 

در این میان غیرت جوانان اهواز هم پای کار آمد و در کنار گروه ها، لباس جهاد بر تن کردند و هم قدم با آنها شدند تا سهمی در آبادی شهر خود داشته باشند.

 

٣٥٠٠نفر جهادگر قرارگاه امام رضا(ع) در سه حوزه عمرانی،پزشکی و فرهنگی در بخش غیزانیه مشغول خدمت رسانی هستند.