سرهنگ علی نیک نفس با اشاره به ترافیک مسافران درنیمه دوم سفرهای نوروزی، افزود: برخی افراد سودجو ومجرم حرفه‌ای که تلاش دارند درهرمناسبتی ازشهروندان سوءاستفاده کنند اقدام به راه‌اندازی سایت‌های فروش بلیط مسافرت و تورهای گردشگردی کرده‌اند که این دست سایت‌ها فاقد نماد تجارت الکترونیک (ای نماد) است.

وی ادامه داد: شهروندانی که قصد دارند در نیمه دوم مسافرت خود را شروع کنند، مراقب باشند تا در دام این دست سایت‌ها نیفتند.

سرهنگ نیک نفس گفت: این دست سایت‌ها برای جلب مشتری و ایجاد انگیزه برای خرید، از ترفندهای مثل خالی بودن مسیر برگشت باعث شده آنها قیمت شکنی کنند و زیر قیمت بازاربلیط هواپیما، قطار و اتوبروس خود را به حراج بگذارند دست زده‌اند که این امر فقط برای به دام انداختن کاربران است.

این مقام انتظامی ادامه داد: حتما برای خرید بلیط و رزرو تورهای گردشگری از سایت های که دارای «ای نماد» هستند، اقدام کنند و فریب قیمت های شکسته شده را نخورند.

وی افزود: کاربران می‌توانند قبل ازخرید بلیط شماره پرواز بلیط پیشنهادی را از لیست پروازهای فرودگاهی چک نمایند و درباره قطارها نیز با مراجعه به سایت شرکت رجا مطمئن شوند که بلیط فروخته شده واقعی است.

رئیس مرکزتشخیص و پیشگیری ازجرائم سایبری پلیس فتا درباره رزرو تورهای گردشگری گفت: کاربران حتما مطمئن شوند که شرکتی که اقدام به برگزاری تور مسافرتی یا گردشگری کرده است دارای مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح است.

سرهنگ نیک‌نفس درخصوص هدایت کاربران به سایت‌های فیشینگ نیزهشدار داد و افزود: کاربران مطمئن شوند که درگاه‌های بانکی ارائه شده در خرید آنها، متعلق به بانک است و فیشینگ نیست.

وی با بیان آن‌که پروتکل بانک‌ها در بستر «/:https» است، گفت: کاربران باید حتما دقت کنند که در کنار آدرس سایت عبارت «/:https» ذکر شده باشد.

این مقام انتظامی تاکید کرد: حتما در هنگام ورود اطلاعات بانکی خود در درگاه‌های بانکی، از صفحه کلیدهای مجازی استفاده کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: هموطنان عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش آموزش مراجعه نمایند و همچنین در صورت مواجهه با موارد مشکوک و ثبت در بخش ثبت گزارش مردمی پلیس فتا را در ایام نوروز همیاری کنند.