رضا غلامی افزود: برابر برنامه بازرسی از ابتدای اسفند ماه سال گذشته (1395) تاکنون در مجموع 932 هزار نوبت بازرسی توسط بازرسان بهداشت محیط وزارت بهداشت از اماکن و مراکز مختلف صورت گرفت.
وی اظهار داشت: توسط بازرسان بهداشت محیط در این مدت یک هزار و 373 تن مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی را کشف و معدوم ساختند و از بیمار شدن حدود 26 میلیون نفر از مردم و مسافران نوروزی جلوگیری شد.
غلامی ضمن تشریح بازرسی های انجام شده، گفت: 683 هزار نوبت بازرسی از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، 179 هزار نوبت بازرسی از اماکن عمومی حساس از جمله آرایشگاه ها، هتل ها و مراکز اقامتی و 22 هزار نوبت بازرسی از اماکن بین راهی، 36 هزار نوبت بازرسی از سامانه های آبرسانی و بیش از 12 هزار نوبت بازرسی از مراکز عرضه قلیان انجام شد.
به گفته وی، تاکنون یک هزار و 134 مرکز متخلف عرضه قلیان به مراجع قضایی معرفی شدند و علاوه بر این، 420 مرکز عرضه قلیان در کشور نیز تعطیل شدند.
مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: همچنین از ابتدای اسفند ماه 95 تا امروز 525 هزار نوبت کلر سنجی از آب آشامیدنی، 35 هزار نمونه برداری میکروبی از آب و همچنین 12 هزار مورد نمونه برداری غذایی توسط بازرسان بهداشت محیط وزارت بهداشت انجام شده است.
وی، برگزاری سه هزار و 600 جلسه آموزش بهداشت فردی و محیط برای اصناف در طول یک ماه گذشته در کشور را اطلاع رسانی کرد و گفت : در این مدت، 209 هزار کارت بهداشت برای افراد در صنوف و مشاغل مختلف صادر شده است.