سردار «قاسم رضایی» در مرز اینچه برون (پل)، گفت: در سال ۹۵ بیش از ۵۷۰ تن انواع مواد مخدر در نقطه صفر مرزی کشف شد که بیشترین کشفیات در مرزهای شرق کشور بوده است.

وی با بیان اینکه عمده ورود قاچاق از مرز مشترک پاکستان است، گفت: به علت همکاری با کشور افغانستان، قاچاق از مرز این کشور به حداقل رسیده است.

فرمانده مرزبانی ناجا خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ حداکثر ۱۰ درصد اعتبارات انسدادی پیش بینی شده، محقق شد و بیشتر طرح‌ها در این راستا باقی ماند که امیدواریم دولت در سال ۹۶ توجه ویژه به کسر اعتبارات ۹۵ و اعتبارات خاص در سال ۹۶ با توجه به آغاز برنامه ششم داشته باشد.

وی گفت: در سال ۹۵ در مورد کالاهای هدف مانند البسه، صنعت نساجی، پارچه و شکر که جزء اهداف جدی ما بود ۳ تا ۵ برابر افزایش کشفیات داشتیم.

سردار رضایی با بیان اینکه در سال ۹۶ نیز در بخشی از کشور ترکمنستان که مرز آبی مشترک داریم توافقات خوبی صورت خواهد گرفت، گفت: اما در بخش خشکی موضوع خاصی نداریم که امیدواریم با تعاملات و همکاری‌های لازم بتوانیم در خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان که مرز مشترک با ترکمنستان داریم بازارچه مشترک با این کشور ایجاد کنیم چراکه به نفع هر دو کشور خواهد بود.