سازمان حج و زیارت در بسته شماره سه تذکرات و توصیه‌هایی را به زائران نوروزی عتبات عالیات اعلام کرد. 

از قبول و دریافت و نگهداری هر گونه بسته، محموله، ساک و پاکت جهت تحویل به ایرانیان مقیم عراق و بالعکس خودداری کرده و در صورت مشاهده، مراتب را به اطلاع مدیر کاروان برسانید.

به زائران محترم توصیه می‌شود شماره تلفن همراه مدیر راهنمای کاروان را همراه خود داشته باشند تا در مواقع ضروری بتوانند با وی تماس برقرار کنند.

همچنین اطلاع از شماره های تماس مراکز و دفاتر ستاد در عراق نیز می تواند در صورت بروز مشکل احتمالی برای زائران گرامی مفید و راهگشا باشد.

با توجه به شرایط خاص سیاسی ، اجتماعی و امنیتی کشور عراق، هرگونه مشکلی که منجر به بسته شدن مرز(اعم از زمینی و هوایی)، کاهش مدت سفر و یا عدم تشرف زائر به عراق یا یکی از شهرها و اماکن زیارتی و یا بازگشت زودهنگام یا دیرهنگام از عراق شود، متصور است در این صورت ابطال نوبت اعزام اجتناب ناپذیر خواهد بود.

احترام و پایبندی به اخلاق و آداب اجتماعی و رعایت پوشش و حجاب اسلامی و رعایت مقررات و قوانین مربوط به سفر عتبات عالیات عراق که از سوی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق تعیین شده، ضروری است. (پوشش چادر برای خواهران محترم در عراق الزامی است)

رعایت کامل مقررات سفر گروهی و حضور به موقع در برنامه‌های اعلام شده از طرف مدیر راهنما و عدم درخواست تغییر مدت اقامت و هماهنگی و همراهی زائران محترم با مدیر راهنما و روحانی(یا مداح) کاروان مورد انتظار می‌باشد.

از سوی بعثه مقام معظم رهبری برنامه ویژه و مفید فرهنگی برای زائران گرامی پیش بینی شده است که پیشنهاد می‌شود در این برنامه‌ها که با هماهنگی لازم از سوی مدیر راهنمای کاروان اطلاع رسانی می‌شود، شرکت کنند. از جمله این برنامه‌ها عبارتند از: سخنرانی‌های مذهبی، روایتگری، مراسم قرائت قرآن و ادعیه، ویژه برنامه کاروان‌های دانش آموزی و دانشجویی و ....

حمل پول نقد و ارز به میزان زیاد در هنگام زیارت، دور از احتیاط بوده و توصیه می‌شود چنانچه اتاق‌ها دارای گاوصندوق بود، این موارد را در آنجا نگهداری کنید و یا با هماهنگی مدیر راهنما به صندوق امانات هتل بسپارید. در صورت هر گونه سرقت بلافاصله مسئولین را در جریان امر قرار دهید.

 رعایت آداب اخلاقی سفر و داشتن سعه صدر و عدم ایجاد درگیری و جلوگیری از ایجاد حساسیت در مواجهه با مأموران عراقی در مرزها و سایر اماکن مورد تأکید جدی است.

مطالعه متن قرارداد امضا شده زائر با کارگزار که توسط سرگروه به امضا رسیده و رعایت تعهدات قرارداد و آشنایی با حقوق منظور شده طرفین در قرارداد لازم و ضروری است.

مطالعه متن قرارداد امضا شده زائر با کارگزار که توسط سرگروه به امضا رسیده و رعایت تعهدات قرارداد و آشنایی با حقوق منظور شده طرفین در قرارداد لازم و ضروری است.