هشدارهای سازمان هواشناسی از 28 اسفندماه تا یکم فروردین به شرح زیر است:

 

یکشنبه 1395/12/29: بارش باران و برف در کردستان، زنجان، برخی نقاط جنوب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی.  بارش باران گاهی با رعد و برق، وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در ایلام، لرستان، کرمانشاه، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، غرب کرمان، غرب یزد و جنوب اصفهان.

 

در استانهای خوزستان ، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد وقوع تند باد شدید موقت یا توفان تندری در بعد از ظهر بسیار محتمل است که می‌تواند منجر به شکست درختان و خسارت شود.

 

دوشنبه 1395/12/30: بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، جنوب و شرق فارس، خراسان جنوبی، کرمان و شمال سیستان و بلوچستان.  بارش باران و برف در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان.  بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد و ارتفاعات بارش برف در استان های البرز، قزوین، تهران، سمنان، خراسان رضوی و خراسان شمالی.

 

انتظار می رود سرمایش هوا و بارش برف در جاده ها و گردنه های کوهستانی شمال غرب، دامنه های البرز و دامنه های زاگرس مرکزی موجب لغزندگی گردد. با توجه به پیش بینی شرایط جوی فوق، به مسافران نوروزی توصیه می شود اقدامات لازم را بکار برند و از چادر زدن و توقف در کنار رودخانه ها و مسیل ها خودداری نمایند.

 

 همچنین، افزایش سرعت وزش باد در عراق و شمال عربستان  موجب تشکیل توده گردوخاک در آن مناطق شده است . پیش بینی می شود یکشنبه با  افزایش سرعت باد  غلظت گردوخاک در شمال عربستان،  غرب عراق و کویت افزایش یافته و بتدریج به جنوب غرب ایران بخصوص به استانهای خوزستان و جنوب ایلام منتقل گردد و قبل از آغاز بارش بطور موقت ضمن وزش شدید باد، موجب کاهش دید و کیفیت هوا می شود.