خانه یکخوابه برای زندگی مشترک سامان و الناز دردسرساز شد و این زوج جوان را پس از 2 سال زندگی به دادگاه خانواده کشاند. 

مرد جوان زمانی‌که در مقابل قاضی عموزادی، رئیس شعبه 268 دادگاه خانواده قرار گرفت درخصوص علت این درخواست گفت: آقای قاضی همسرم مرا دیوانه کرده است. او چند وقتی است از صبح تا شب مرتب دعوا راه می‌اندازد و از من می‌خواهد خانه‌ای دو خوابه اجاره کنم. 

در صورتی‌که خودش می‌داند من پول ندارم، ولی همسرم وضعیت مرا درک نمی‌کند و فقط حرف خودش را تکرار می‌کند. الان 6 ماهی می‌شود که زندگی ما فقظ به خاطر مساله به این سادگی به جهنم تبدیل شده و هر شب با هم جنگ و دعوا داریم. الناز متوجه وضعیت مالی من نیست و مرتب می‌گوید باید به خانه‌ای دو خوابه اسباب‌کشی کنیم. آنقدر سر این موضوع با هم درگیر شدیم که تصمیم به جدایی گرفتیم.

همسر این مرد نیز به قاضی گفت: آقای قاضی من چیز زیادی از شوهرم نمی‌خواهم. فقط از او خواستم خانه‌ای دو خوابه اجاره کند. حتی نگفتم در منطقه‌ای بهتر یا با متراژ بالاتر. فقط از این‌که خانه‌ام فقط یک خواب دارد ناراحت هستم برای همین به او گفتم حالا که خانه برای خودمان نیست، از اینجا اسباب‌کشی کنیم و به خانه‌ای دو خوابه برویم. تا من هم به آرزویم برسم، اما سامان با من لجبازی می‌کند و هزار تا بهانه می‌آورد که از این خانه اسباب‌کشی نکنیم. من هم وقتی دیدم او با من لجبازی می‌کند، از تصمیمم منصرف نشدم و الان هم فقط در صورتی حاضر به ادامه زندگی با سامان هستم که مرا به یک خانه دو خوابه ببرد.

در پایان قاضی دلیل آنهارا برای جدایی کافی ندانست و سعی کرد این دو را از طلاق منصرف کند، ولی آنها هیچکدام از حرف خود کوتاه نیامدند، برای همین رسیدگی به این پرونده به جلسه آینده موکول شد.