حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای انفجارهای تروریستی امروز در نزدیکی دمشق را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: این جنایت وحشیانه که مسلمانان مسالمت‌جو را هدف قرار داد، نشان دهنده دوری این تروریست‌ها از خدا و رسولش و پیروی آن‌ها از تفکر تکفیری است، تفکری که با پوشش دین، به دین ضربه می‌زند و مؤمنان را در همه جا می‌کُشد.

حزب‌الله تاکید کرد: این گروه‌های تروریستی جنایتکار که اسامی و گرایشات مختلفی دارند، برخاسته از تفکر واحدی هستند که مبتنی بر مخالفت با دیگری و تکفیر و کُشتن او است، امری که بر خلاف تعالیم آسمانی بوده و با قوانین اخلاقی در تضاد است.

حزب‌الله در ادامه خواستار یکپارچه کردن تلاش‌ها برای از بین بردن این گروه‌های تروریستی شد و اعلام کرد که قدرتهای بین‌المللی و طرف‌های منطقه‌ای از این گروه‌های تروریستی برای اجرای پروژه‌های جهنمی خود با هدف فروپاشی منطقه و از بین بردن روحیه مقاومت در آن، سوء استفاده می‌کنند.

در این بیانیه آمده است که این جنایات تروریستی نمی‌تواند محبت به اهل بیت محمد (ص) را از بین ببرد و مانع عزیمت ملیون‌ها تن از عشاق اهل بیت به عتبات عالیات شود.

حزب‌الله افزود: این جنایات روند تاریخ را که به سمت پیروزی حتمی ملت سوریه علیه تروریسم حرکت می‌کند، تغییر نخواهد داد.

حزب‌الله در پایان ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدای عراقی و دیگر زوار و غیرنظامیان سوری که در این جنایت به شهادت رسیدند، برای مجروحان، شفای فوری آرزو کرد.

تروریست‌های تکفیری جنایت هولناکی را با حمله به اتوبوس‌های حامل زائران در نزدیکی مقبره «باب‌الصغیر» در محله الشاغور در دمشق مرتکب شدند.

به گفته منابع محلی، این انفجارها دو اتوبوس حامل زائران اماکن و عتبات مقدسه دمشق را هدف قرار داد.

این منابع اعلام کردند تا کنون بر اساس آمار اولیه دست‌کم 40 نفر شهید و 120 نفر زخمی شدند.