رئیس پلیس فتا استان گفت: فردی که از طریق اینترنت اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شخصی دیگر و فروش کارت شارژ تلفن همراه کردده بود، توسط پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ "علی کریمی" عنوان کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز مبلغ هشت میلیون ریال به صورت اینترنتی از حساب وی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

 وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد فرد یا افرادی با در اختیار داشتن اطلاعات عابر بانک شاکی، از طریق اینترنت از حساب بانکی وی برداشت و اقدام به خرید گسترده شارژ تلفن همراه کرده اند.

این مقام انتظامی در ادامه گفت: با بررسی کارت شارژ های فروخته شده و همچنین با بکارگیری روش های فنی و شگردهای خاص پلیسی، فرد کلاهبردار شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.

سرهنگ کریمی تصریح کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده اعتراف کرد که مدتی قبل برگه کاغذی پیدا کرده که تمام اطلاعات کارت بانکی شاکی بر روی آن درج شده بود و با سوءاستفاده از اطلاعات به دست آمده اقدام به خرید شارژ و فروش آن به تعدادی از دوستان و آشنایان کرده است.

وی با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقامات قضائی شد، به عموم شهروندان توصیه کرد: اطلاعات حساس و مهم خود را در کنار هم قرار ندهند و با حفاظت از آن امکان سوء استفاده افراد مجرم را سلب کنند، همچنین در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما اطلاع دهند.