متهمان که دو پسر ٢١ و ٢٥ساله هستند سال گذشته در پنج ماه، شش نفر از شاکیان را مورد آزار و اذیت قرار داده و از ٩ نفر دیگر نیز پس از ضرب‌وشتم شدید، سرقت کرده‌اند.

اولین شکایت از دو پسر جوان فروردین‌ماه سال گذشته به مأموران پلیس داده شد و در آن زنی جوان به مأموران گفت به‌عنوان مسافر سوار ماشین شدم. دو پسر جوان که یکی راننده بود و دیگری هم روی صندلی شاگرد نشسته بود، در ماشین بودند. من اول فکر کردم فردی که روی صندلی نشسته مسافر است. اما بعد از مدتی که مسیر را تغییر دادند، متوجه شدم آنها همدست هستند و بعد هم که من را مورد آزار قرار دادند پول، طلا و هرچه داشتم را با خود بردند. چند روز بیشتر از شکایت این زن نگذشته بود که شکایت مشابه جدیدی به مأموران داده شد و سپس چند شکایت دیگر نیز آمد. مأموران متوجه شدند با دو جوانی روبه‌رو هستند که در یک محدوده خاص شهروندان را به‌عنوان مسافر سوار کرده و بعد مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند و اموال آنها را به سرقت می‌برند.

پلیس با شیوه‌های خاص پلیسی موفق به شناسایی و بازداشت دو پسر جوان متهم که فرهاد و سعید نام دارند، شد و در بازجویی‌ها دو متهم به تعرض و سرقت اعتراف کردند.

با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران رفت و جلسه رسیدگی به این پرونده آغاز شد. در ابتدای جلسه رسیدگی کیفرخواست علیه متهمان خوانده شد.

در کیفرخواست آمده است: «متهمان - فرهاد ٢٥ و سعید ٢١ساله - تا قبل از دستگیری در مرداد سال گذشته، سوار بر یک دستگاه پراید مشکی با شیشه‌های دودی، در خیابان‌های غرب تهران پرسه می‌زدند و پس از سوارکردن زنان و دختران تنها، به‌عنوان مسافرکش، آنها را با قمه و چاقو تهدید و در داخل ماشین مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند و در خیابان‌های متروک رها می‌کردند. پرونده آنها ١٥ شاکی زن دارد که از بین آنها شش نفر مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. مدارک پلیسی و پزشکی قانونی وقوع جرم تعرض همراه با ضرب‌وشتم شدید را ثابت می‌کند. بااین‌حال، متهمان برخلاف اعترافات خود در بازجویی‌ها، در جلسه تحقیق به انکار تعرض روی آورده و فقط سرقت را گردن گرفته‌اند. این در حالی است که یکی از شکات، زنی باردار بوده است که به دلیل آسیب ناشی از تعرض، فرزند خود را از دست داده است».

در ادامه رسیدگی، نخستین شاکی پشت تریبون ایستاد. او همان زنی است که هنگام تعرض باردار بود و نخستین‌بار با شکایت او در پلیس آگاهی، پرده از جرائم متهمان برداشته شد.

زن ٢٣ساله گفت: «ششم فروردین امسال – روز حادثه- من سه‌ماهه باردار بودم. می‌خواستم از محل کارم در خیابان هفتم‌تیر به خانه برگردم که متهمان سوار بر یک پراید شیشه دودی جلویم توقف کردند. هنوز چند دقیقه از حرکت ماشین نگذشته بود که آنها به سمت اتوبان تغییر مسیر دادند و فرهاد با چکش به عقب پرید. او مدام من را تهدید به کشتن می‌کرد و به‌شدت کتک می‌زد. درحالی‌که خودرو در حال حرکت بود، من را کف ماشین خواباند و مورد تعرض قرار داد. پس از آن اموالم را دزدید و اطراف خاک سفید - شرق تهران – از ماشین به بیرون پرتابم کرد».او گفت «فرهاد قبل از تعرض، پیش چشم او شیشه کشیده».

سپس شاکی دیگر در جایگاه حاضر شد. زن ٣٢ساله متأهل درباره روز حادثه گفت: «٢١ خرداد سال گذشته، طرف‌های ساعت ١٢:٥٠ ظهر در یکی از خیابان‌های غرب تهران بودم. می‌خواستم به خانه برگردم که متهمان با پراید شیشه دودی سوارم کردند. چند دقیقه پس از حرکت، فرهاد به عقب پرید و به سمتم حمله کرد. گردنم را زیر زانوهایش گذاشت. با کتک‌های شدید و تهدید به قتل، مجبورم کرد کف ماشین بخوابم. مدام داد می‌زد و می‌گفت به پسرها هم تجاوز کرده. وقتی بی‌حال شدم، من را مورد تعرض قرار داد و پس از سرقت اموالم در یکی از اتوبان‌های غرب تهران رهایم کرد».

نوبت به زنی ٣٦ساله رسیده بود. او روایت‌های دیگر شاکیان را تکرار کرد و گفت: «سوارشدن در پراید شیشه دودی، حمله فرهاد به صندلی عقب، ضرب‌وشتم شدید، خواباندن کف ماشین، شیشه، قمه و تعرض».

از بین ١٤ شاکی حاضر در جلسه، شش نفر مورد تعرض قرار گرفته‌اند و در بین آنها ٩ زن دیگر به اتهام ضرب‌وشتم شدید و سرقت اموال از متهمان شکایت کرده‌اند. آنها نیز یک‌به‌یک پشت جایگاه ایستادند و شکایت خود را مطرح کردند.

بعد از ارائه شکایت زنان جوان، نوبت به فرهاد، متهم ردیف‌اول، رسید تا دفاعیات خود را مطرح کند. او که متهم است با همدستی سعید ١٥ زن را ربوده و پس از ضرب‌و‌شتم شدید، به پنج نفرشان تعرض کرده است، اتهام تعرض را رد کرد و گفت: «من سرقت‌ها و ضرب‌وشتم‌ها را تا حدودی قبول دارم. اما تجاوز را نه». «شاکی‌ها گفته‌اند با قمه تهدیدشان کرده‌ام اما این‌طور نیست. من فقط یک چاقوی میوه‌خوری داشتم و قصد من و سعید هم فقط سرقت بود. 

سپس سعید در جایگاه قرار گرفت. او نیز اتهام تعرض را رد کرد و گفت ما فقط سرقت می‌کردیم. با پایان جلسه رسیدگی هیئت قضات وارد شور شدند و متهمان را با توجه به اعمالی که انجام داده بودند مجرم شناختند.

هیئت قضات فرهاد را به اعدام به اتهام تجاوزهایی که انجام داده است، ١٠ سال حبس به اتهام سرقت و ٧٤ ضربه شلاق و ١٥ سال حبس به اتهام آدم‌ربایی و سعید را به اتهام آدم‌ربایی و سرقت در مجموع به ٢٥ سال حبس و ٧٤ ضربه شلاق محکوم کردند. 

با اعتراض متهمان، پرونده برای رسیدگی به دیوان عالی کشور رفت اما این اعتراض مورد قبول واقع نشد و قضات دیوان نیز رأی بدوی را عینا مورد تأیید قرار دادند.