مرتضی طلایی با اشاره به مطرح شدن برخی مسایل در روزهای اخیر در برخی شبکه های اجتماعی درخصوص مدیران سراهای محلات اظهارکرد: طبق آیین نامه در تبصره 3 ماده 7 پرداخت هر گونه حق الزحمه بابت فعالیت های انجام شده به مدیر محله کارکنان، و هیات امنا از سوی شهرداری ممنوع است و شهرداری نیز تعهد استخدامی و مالی درباره این افراد ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران تصریح کرد: افرادی در طی این سالها به این مجموعه جذب شده اند و خدمات فراوانی نیز داشته اند. موفقیت و پیشرفت مدیریتی محله مرقوم زحمات این افراد است.

وی درخصوص اینکه در طول این سالها برای اینکه حقی ضایع نشود قرار بود بیمه این افراد پرداخت شود، اذعان کرد: شهرداری پیگیر این موضوع بوده اما به جد شهرداری ممنوعیت و مشکل درباره با بیمه این افراد داشته است که باید 2 کار صورت گیرد و بیمه این افراد در کوتاه مدت حل شود و راهکار نیز وجود دارد.  اگر به استناد مصوبه شورا عمل کنیم، می توانند این افراد بیمه شوند، بدون اینکه بار اضافی برای شهرداری تهران باشد.

طلایی با بیان اینکه موضوع دیگر رسمی شدن شورایاری هاست، افزود: شهرداری برای جذب نیروهای خود در مناطق بیاید و مدیریت محله را پایگاهی برای آموزش قرار دهد تا این عزیزان را پس از 2 تا 5 سال جذب شهرداری کنیم تا امنیت شغلی تامین شود و هم شهرداری بتواند از نیروهای کارآزموده استفاده کند.

وی با بیان اینکه نکته دوم شهرک ها در شهر تهران است، گفت: شهرداری قانونا منع ارایه خدمات به این شهرک ها را دارد اما شهرداری هر خدماتی که توانسته تاکنون به این شهرک ها ارایه داده است تا بتوانیم موضوع فضای سبز و پسماند را در این شهرک ها درست اعمال کنیم.

نائب رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه موضوع دیگر سند مالکیت این شهرک هاست، افزود: اززمان ساخت برخی از این شهرک ها 20 تا 30 سال گذشته است اما هنوز شهرک ها سند ندارند و از سوی دیگر نیاز به نوسازی دارند. حق مردم است که سند مالکیت داشته باشند.