گزارشی که روایتگر وضعیت اسفناک یک خانواده مراغه‌ای بود که بنا بر اظهارات خودشان قربانی تخلف یک قاضی در دستگاه قضایی شده بودند.

پس از گذشت دو روز از انتشار ماجرای خانواده مراغه‌ای، آقای ن که سوژه اصلی این گزارش است در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده‌اش به خبرنگار فارس گفت: پس از انتشار گزارش، نیروی انتظامی به همراه یکی از نفرات ساختمان قوه قضائیه پیش ما آمدند و گفتند که ما کار شما را حل کرد‌‌ه‌ایم.

وی افزود: آنها از ما خواستند تا به دادگستری شهید مفتح برویم و اینطور ادعا کردند که قرار است رئیس دادگستری خواسته ما را عملی کند. 

آقای ن ادامه داد: من صبح زود به دادگستری مفتح رفتم و با رئیس مجتمع مفتح صحبت کردم اما ایشان گفتند که حرف خاصی به من گفته نشده است.

وی ادامه داد: همچنین گفتند که شعبه 206 که مسئول رسیدگی به پرونده من است در حال حاضر بدون سرپرست است چرا که قاضی این شعبه بازنشست شده و هنوز قوه قضائیه قاضی جدید را معرفی نکرده است.

رئیس مجتمع به من گفت: باید منتظر بمانم تا قاضی جدید معرفی شود و بعد از آن مجدد رسیدگی به پرونده‌ام آغاز شود.

وی افزود: ما مجدداً به محل استقرار خود در خیابان جامی در کنار حوزه ریاست قوه قضائیه بازگشتیم اما آنجا سرباز گذاشته بودند و اجازه ندادند ما سر جای همیشگی خود بنشینیم.

سرپرست این خانواده مراغه‌ای گفت: به همین جهت الان در کنار خیابان جامی و روبه‌روی ساختمان قوه قضائیه نشسته‌ایم و همچنان منتظریم تا یک نفر به داد ما برسد.

و اما در آخر....

رئیس دستگاه قضایی کشور در سخنرانی‌های متعدد با مسئولان دستگاه قضایی نسبت به کمبود قضات در محاکم گلایه داشته است.

آملی لاریجانی بارها از مسئولان در قوه مجریه و مقننه خواسته است تا به قوه قضاییه نگاهی ویژه داشته باشند تا موضوع کمبود قاضی حل شود.

به طور قطع این کاستی‌ها و کمبودها بر کسی پوشیده نیست اما آیا این موضوع منطقی است که یک خانواده هستی خود را ولو به اشتباه خودش از دست داده باشد و به دلیل نبود قاضی همچنان در سرگردانی به سر ببرد؟

باید پرسید آیا نمی‌توان تا انتصاب قاضی جدید این پرونده را به یکی دیگر از شعبات مجتمع مفتح ارائه کرده و در آنجا به این پرونده رسیدگی شود تا مبادا کیان این خانواده از دست نرود؟

در چندین نوبت با عباس پوریانی رئیس کل محاکم تهران و همچنین غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران تماس گرفته اما هیچ کدام از این مسئولان پاسخی به این تماس ها ندادند.