بعضی از میوه ها حاوی موادی هستند که باعث چاقی می شوند اما برعکس برخی از میوه ها چربی سوز هستند و می توانند سوخت و ساز بدن را افزایش دهند.

 

بسیاری از افراد دارای رژیم های تغذیه ای و لاغری هستند تا بتوانند به تناسب اندام دست پیدا کنند.

خواندن این مطلب و اطلاع از خوراکی های چربی سوز می تواند آنها را در رسیدن به تناسب اندامی دلخواه یاری کند.

لیمو ترش

لیمو حاوی اسید سیتریک بوده و متخصصان تغذیه معتقدند اگر هر روز صبح و بیست دقیقه قبل از مصرف صبحانه، یک عدد لیمو ترش را در لیوان آب گرم چکانده و میل کنید نه تنها برای فعالیت کبد مفید و سودمند است بلکه چربی سوزی را نیز به دنبال دارد.

دارچین

دارچین، ادویه ای است که سوخت و ساز بدن را افزایش داده تا از چربی های ذخیره شده در بدن استفاده شود. با مصرف دارچین می توان قند ذخیره شده را بهتر و کارآمدتر سوزاند و سطح قند خون را کاهش داد.

سیب، تله ای برای چربی ها

سیب، حاوی ماده ای به نام پکتین است که می تواند میزان کلسترول خون را کاهش داده، جلوی اشتها را گرفته و باعث سیری شود.

سرکه

سرکه، یکی دیگر از چربی سوزهایی است که در پیشگیری از تجمع چربی ها در بدن و افزایش وزن سودمند است.

قهوه

کافئین موجود در قهوه می تواند سوخت و ساز بدن را افزایش داده اما مصرف بیش از سه فنجان قهوه در طول روز می تواند مضر باشد.

فلفل قرمز

کپسایسین موجود در فلفل قرمز می تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد.

محصولات لبنی با صفر درصد چربی

محصولات لبنی سرشار از کلسیم بوده و در کنترل و تنظیم کالری نقش داشته و می توانند سوخت و ساز بدن را افزایش داده و منجربه کاهش وزن شوند.

تخم مرغ

افرادی که رژیم های لاغری دارند می توانند زرده تخم مرغ که سرشار از کالری است را جدا کرده و سفیده آن را به تنهایی مصرف کنند تا از فواید چربی سوزی این خوراکی برخوردار شوند.

چای سبز

چای سبز حاوی ماده ای به نام پلی فنول است که نه تنها باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده بلکه می تواند کاهش وزن را نیز به دنبال داشته باشد.

جو دو سر

مصرف روزانه سبوس جو دو سر می تواند باعث لاغری شود زیرا این سبوس حاوی فیبرهای محلول در آب و همینطور فیبر پکتین است که می تواند سوخت و ساز بدن را افزایش داده و به لاغری نیز کمک کند.