هر سال برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش با توجه به تعداد زیاد آنها ردیفی در لایحه بودجه مدنظر قرار می‌گیرد اما در لایحه بودجه 96 به این موضوع توجه نشده است این در شرایطی است که  حدود 35 هزار نفر از فرهنگیان در سال 95 بازنشسته شده‌اند و هنوز پاداش پایان خدمت آنها پرداخت نشده است و این روند وارد سال 96 می‌شود که در این سال نیز حدود 45 هزار نفر دیگر بازنشسته خواهند شد.

برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان باید ردیف مشخصی در بودجه تعیین شود و آموزش‌وپرورش در بودجه پیشنهادی که به دولت ارائه کرد اعتبار مورد نیاز برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال‌های 95 و 96 را معادل 8 هزار و 200 میلیارد تومان پیش بینی کرده بود اما این موضوع در لایحه بودجه  سال 96 پیش بینی نشده است.

هم‌اکنون بودجه سال 96 در مجلس در حال بررسی است و نمایندگان نیز تغییراتی را در آن ایجاد کرده‌اند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در این رابطه به خبرنگار تسنیم گفت:‌ مجلس پیشنهادات خوبی را برای آموزش‌وپرورش داشت بدین صورت که سرانه مدارس از 190 میلیارد تومان به 244 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی افزود: بودجه مربوط به تغذیه دانش‌آموزان در مدارس شبانه روزی و مناطق محروم نیز به 100 میلیارد تومان رسید و در بحث کمک به ایاب و ذهاب دانش‌آموزان روستایی بودجه از 94 میلیارد تومان به 114 میلیارد تومان افزایش یافت.

عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس در رابطه با اعتبار مربوط به پاداش پایان خدمت فرهنگیان عنوان کرد:‌ در این رابطه نیز مصوبه خوبی داشتیم که اگر مغایر با برنامه ششم توسعه اعلام نشود سه هزار میلیارد تومان از مازاد فروش نفت برای پاداش پایان خدمت فرهنگیان و سرانه واحدهای آموزشی اختصاص می‌یابد.

حجت الاسلام سلیمی بیان کرد: آنچه اهمیت دارد تحقیق این مصوبات مجلس از سوی دولت و اختصاص آن به آموزش و پرورش است چرا که در اغلب مواقع این مصوبات به لحاظ مالی تامین نمی‌شوند.