یک مدیر جهاد کشاورزی گفت: مردم باید از خرید و مصرف گوشت مرغ بزرگ‌جثه و با وزن بالای دو کیلوگرم خودداری کنند و خرید مرغ‌هایی با اندازه کوچکتر و وزن کمتر از ۲ کیلو باید به یک مطالبه و خواست عمومی تبدیل شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیواندره با اشاره به اینکه خوشبختانه در استان کردستان هیچ موردی از بیماری آنفلوآنزای پرندگان مشاهده نشده، افزود: در تمام دنیا مرغ با وزن ۱/۲ تا ۱/۸کیلوگرم تولید و عرضه می شود اما متاسفانه در ایران به دلایل مختلف از جمله توزیع مرغ کوپنی به صورت دانه‌ای، عدم برنامه ریزی و اراده قوی در جامعه و نبود زیر ساخت‌های صنعت مرغ داری، مردم به سمت مرغ سنگین وزن هدایت شده است.
 
حمیدرضا وزیری ادامه داد: مصرف مرغ سبک وزن دارای مزایای زیادی برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان است که افزایش ضریب تبدیل و افزایش ضریب کارایی واحدهای مرغداری برای تولیدکنندگان و از طرفی افزایش کیفیت بهداشتی مرغ، حداقل افت لاشه، خوش طعمی و لذیذ بودن و امکان تنوع غذایی کاملا به سود مردم است.
 
وی تاکید کرد: ضریب افزایش چربی در حفره‌های شکمی و پوست و افت لاشه و به طور کلی افزایش ضایعات در مرغ‌های بالای ۲ کیلوگرم بشدت بالا می‌رود و مردم پول خود را بابت ضایعات دور ریختنی می‌پردازند.
 
وزیری از طرح و برنامه پلکانی کاهش وزن و سن کشتار مرغ در کشور و استان دفاع کرد و از مردم خواست با مصرف مرغ سایز مناسب، در راستای سلامت تغذیه، بهداشت و کمک به صنعت مرغداری و اقتصاد خود کمک کنند.