محمد اسماعیل مطلق اظهارداشت: هفته ملی سلامت مردان از اول تا هفتم اسفند هر سال با هدف حساس سازی مردان نسبت به سلامت خود و افزایش دسترسی آنان به اطلاعات سلامتی، برگزار می شود.
 
وی افزود: اول اسفندماه روز «شیوه زندگی سالم»، دوم اسفندماه «پیشگیری از حوادث ترافیکی»، سوم اسفند «ارتقای سلامت روانی»، چهارم اسفندماه روز «پیشگیری از حوادث قلبی و عروقی و عوامل خطر آن»، پنجم اسفند روز «ارتقای سلامت باروری مردان»، ششم اسفندماه «سلامت مردان و خانواده» و هفتم اسفندماه روز «پیشگیری از حوادث شغلی» نامگذاری شده است.
 
مطلق، برخی از مهم ترین موضوعات محوری روزهای هفته ملی سلامت مردان را تغذیه سالم، فعالیت بدنی، پرهیز از مصرف دخانیات و الکل، پیشگیری از صدمات جسمی و عوارض روانی ناشی از حوادث ترافیکی، پیشگیری از استرس های شغلی، پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی، فشار خون، دیابت، اجتناب از رفتارهای پرخطر و ناسالم، افزایش کیفیت زندگی خانواده، نقش پدر در فرزندپروری، پیشگیری از صدمات ناشی از حوادث محیط کارو ارتقای ایمنی محیط کار عنوان کرد.
 
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، شعار امسال هفته سلامت مردان را «آیا در مسابقه سلامت برنده اید؟» اعلام کرد.
 
وی با اعلام اینکه سلامت مردان بیشتر در معرض خطر است، گفت: امید به زندگی در مردان ۷۲.۸ و در زنان ۷۴ سال است و امید به زندگی کیفی در مردان ۶۳ سال است.
 
مطلق افزود: حوادث ترافیکی در مردان ۵ برابر زنان، اعتیاد در مردان ۱۰ برابر زنان، سقوط در مردان ۳ برابر زنان است.
 
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: مردان بیشتر از همه در معرض قتل، خشونت، بیماری های قلبی و ریوی، آسم، سوختگی، بیماری های اسکیزوفرنی، ایدز، HIV مثبت هستند.
 
وی افزود: مصدومیت در مردان ۷۲.۲ درصد و در زنان ۲۷.۸ درصد است. بنابراین با توجه به این آمارها توجه به سلامت مردان از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و لازم است در هفته ملی سلامت مردان به این امر مهم پرداخته شود.